بدخواب ها بخوانند ؛ هدست هوشمندی که کابوس هایتان را به رویا تبدیل می کند

0
602

کالاسودا_بدخواب ها همیشه با یک مشکل بزرگ رو به رو می شوند، این که سراسر شب را یا بیدارند، یا این که کابوس می بینند. بدخواب ها می توانند از انواع و اقسام هدست های هوشمند، استفاده کنند. هدست هایی که خواب را تنظیم می کنند.

در این میان یکی از این فناوری‌های پوشیدنی، هدست silentmode است که درواقع ترکیبی از یک ماسک صورت و هدفون محسوب می‌شود. این ماسک نرم و اسفنجی اطراف صورت قرار می‌گیرد و حتی روی گوش را نیز می‌پوشاند.

بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که در روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. ناتوانی در به خواب رفتن یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می‌گویند. کم‌خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علایم بیماری محسوب می‌شود. کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین را نام برد. کم‌خوابی در بین زنان ۱٫۴ برابر مردان رایج است. بنابر آمارهای وزارت بهداشت آمریکا سالانه ۶۴ میلیون نفر از آمریکایی‌ها از کم‌خوابی رنج می‌برند. مصرف داروهای ضدافسردگی، قرص‌های خواب‌آور می‌تواند برای درمان موقت این بیماری مفید باشد اما بهترین راه برای درمان آن، تحریک دستگاه عصبی مرکزی است.

یکی از جدیدترین  فناوری‌های پوشیدنی، هدست Silentmode است که درواقع ترکیبی از یک ماسک صورت و هدفون محسوب می‌شود. این ماسک نرم و اسفنجی اطراف صورت قرار می‌گیرد و حتی روی گوش را نیز می‌پوشاند. هرچند در نگاه نخست برخی گمان می‌کنند که با این هدست نمی‌توان خواب راحتی داشت ولی باید گفت کاربرانی که از آن استفاده کرده‌اند کاملاً از عملکرد آن راضی بوده‌اند، اما این هدست فناورانه و هوشمند چگونه کار می‌کند؟

این هدفون که با اپل موزیک تطابق دارد، موسیقی ملایمی را از طریق این اپلیکیشن برای کاربر پخش می‌کند تا خواب آرام تری داشته باشد. همچنین نوع موسیقی برای ساعاتی که کاربران می‌خواهند خواب عمیق داشته باشند یا چرت بزنند نیز متفاوت است. همچنین باید گفت این هدفون‌ها کاملاً هوشمند هستند و تمام صداهای اضافی محیط اطراف را حذف می‌کنند.

 اما جالب اینجاست که اگر به‌عنوان مثال آتش‌سوزی شود یا کسی به کمک نیاز داشته باشد این هدفون آن را به منزله صدای اضافی تلقی نمی‌کند و حتماً به کاربر اجازه می‌دهد تا این صداها را بشنود و واکنش مناسب داشته باشد. این ماسک مانع تابش نوری هرچند کم به چشم‌ها می‌شود تا کاربرانی که به سختی به خواب می‌روند یا هنگام پروازهای طولانی، با مشکلات شبانه کمتری مواجه شوند.

این گجت ۱۹۹ دلاری به همراه کابل یو اس بی‌ بسیار کوچک(مینی) و همچنین کابل هدفون و یک قاب ویژه برای این گجت ارائه شده است و همچنین یک پورت مینیاتوری یو اس بی‌ برای شارژ شدن دارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید