بدون کارت مترو در شهر تردد کنید

0
1997

کالاسودا_حذف کارت تردد و استفاده از ریز تراشه‌ها برای رزرو بلیط جزو مهم ترین تحولاتی است که بشر امروز تجربه خواهد کرد. موضوعی رویایی که گروهی از پژوهشگران آمریکایی در صدد تحقق آن هستند.

جزئیات این طرح شامل چه مواردی است؟

یک شرکت آمریکایی به کمک گروهی از پژوهشگران اعلام کرده که قصد دارد کارمندان خود را به ریزتراشه‌هایی مجهز کند. ریز تراشه هایی که هنگام ورود به ساختمان یا رزرو بلیط قطار، از آن ها استفاده کنند.

این شرکت فناوری که  “Three Square Market”نام دارد، در ماه آگوست گذشته اعلام کرد قصد دارد این پروژه را اجرایی کند.اما این نخستین باری نیست که یک شرکت مطرح به فکر اجرای این نوع طرح ها می افتد. مدتی پیش نیز یک شرکت سوئدی طرحی مشابه را ارائه کرد.

روند کار با این ریز تراشه ها چگونه است؟

جالب است بدانید که ریزتراشه مذکور  میان انگشت شست و انگشت اشاره فرد قرار می‌گیرد و دستگاه‌های فروش خودکار، به راحتی آن را تشخیص می‌دهند. پس از تصمیم‌گیری برای آزمایش این ریزتراشه، “پاتریک مک‌مولان رئیس شرکت و حدود ۵۰ نفر از کارمندان، برای این آزمایش داوطلب شدند.

این ابزار که تقریبا به اندازه یک دانه برنج است، به کارهایی مانند ورود به ساختمان، اتصال به رایانه و خرید کردن، کمک می‌کند. این محصول ، مانند همه تراشه‌های “سامانه بازشناسی با امواج رادیویی”(RFID)، به باتری نیازی ندارد و نیروی خود را از یک بازخوان RFID تامین می‌کند.

نتایج چه می گویند؟

در حال حاضر با گذشت یک سال از این آزمایش، مک‌مولان و چند نفر از کارمندانش می‌گویند هنوز از این ریزتراشه‌ها در محل کار استفاده می‌کنند. از آن زمان، ۳۰ کارمند دیگر هم برای استفاده از این فناوری جدید، اعلام آمادگی کرده‌اند.

نیک اندرسون، استادیار  دانشگاه کالیفرنیا (UC) گفت: نگرانی اصلی ما، حریم خصوصی و ایمنی اطلاعات ذخیره شده در این تراشه‌ها است. اطلاعات گردآوری شده توسط بازخوان‌ها، جزئیات بسیاری را در مورد کارمندان در بر دارند و در صورت دزدیده شدن، سوءاستفاده از آنها ساده است.

 ریزتراشه ها مضرند یا مفید؟

استفاده از ریز تراشه‌ها در مغز نظامیان در جنگ خبری جالب و هیجان انگیز است ، که مدتی پیش مطرح شد.این ریز تراشه‌ها تمام علائم حیاتی فرد و محل قرار گرفتن وی را به مرکز کنترل و فرماندهی ارسال می‌کنند.

افزون بر این، سلامتی فرد مورد نظر به صورت آنلاین در مرکز تحت نظر قرار می‌گیرد و حتی در صورت کشته شدن محل قرار گرفتن جسد فرد نظامی کاملا مشخص است و جسدی مفقود نمی‌شود.

مطمئنا کار ریز تراشه‌ها و مغز انسان به اینجا ختم نمی‌شود، ریز تراشه‌هایی برای آپلود و دانلود افکار در راه هستند.ریز تراشه‌های آموزشی از ایدنها هم هیجان انگیزتر خواهند بود، شاید مسئله‌ای را که طرح می‌کنم کمی ژول ورنی به نظر بیاید، اما به هیچ وجه غیر منطقی نیست؛

_با کار گذاشتن یک ریز تراشه آن هم با یک عمل جراحی بسیار ساده در عرض چند دقیقه فرد یک زبان خارجی را یاد می‌گیرد، نوع زبان هم بستگی به انتخاب خودش دارد؛ از انگلیسی تا فرانسه و عربی.

_ ریز تراشه‌ها حتی امکان  کنترل و رصد افکار مردم را برای پلیس فراهم می‌کنند، کافی است شما در خیالتان قصد یک سرقت، دعوا و غیره داشته باشید و مرکز کنترل پلیس بلافاصله با خبر می‌شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید