برای خداحافظی با دوربین های کانن آماده اید؟

0
2431

کالاسودا_برای خداحافظی با دوربین های کانن آماده شوید. چرا که این شرکت قصد دارد بخشی از تولید خود را متوقف کند.

دوربین های کانن از محبوبیت بالایی بین کاربران کشورمان برخوردارند، اما به نظر می رسد دوربین های کانن قرار است یک خداحافظی مهم داشته باشند.

ماجرا از این قرار است که شرکت تولید کننده دوربین های کانن اعلام کرده که پس از ۸۲ سال، فروش دوربین‌های قدیمی آنالوگ، مجهز به فیلم عکاسی را متوقف می‌کند.

در واقع شرکت سازنده دوربین های کانن اعلام کرد فروش مدل EOS-1v را متوقف می‌کند اما تا سال ۲۰۲۵ تعمیرات مربوط به آن را انجام خواهد داد.

نگاهی به تاریخچه دوربین های کانن نشان می دهد که مدل EOS-1v بیش از ۱۸ سال سن دارد و پنجمین نسل از دوربین‌های سری پریمیوم کانن محسوب می‌شد.

درواقع سری EOS در بخش دوربین‌های تجاری اینک ۳۰ سال قدمت داشته و به کار خود ادامه می‌دهد. EOS مخفف Electro Optical system است که برای اولین بار اتصال الکترونیکی میان بدنه و لنز را برقرار کرد.

جالب است بدانید کمپانی ژاپنی کانن فروش تجاری دوربین مجهز به فیلم عکاسی را از سال ۱۹۳۶ با Hansa Canon شروع کرد. قبل از آن در سال ۱۹۳۴ نمونه اولیه‌ای به نام Kwanon را ساخته بود. درست ۸۲  سال طول کشید تا کانن فعالیت خود در بخش آنالوگ را تعطیل کند، اما رقیبش، نیکون همچنان به فروش محصول مشابه ادامه می‌دهد.

کانن اولین شرکتی است که دوربین‌های خود را با لنزهای لایکا به بازار عرضه کرد. شرکت کانن در ابتدا از لنزهای ساخت شرکت نیکون در محصولات خود استفاده می‌کرد، ولی پس از مدتی اقدام به ساخت لنزهایی با نام تجاری «سرنار» کرد.

به رغم آن که دوربین‌ها و چاپگرهای رایانه‌ای شرکت کانن بازار مصرف را در دست دارند، بیشتر درآمد این شرکت از دستگاه‌های فتوکپی آنالوگ و دیجیتال تأمین می‌شود. شرکت کانن در همکاری با شرکت توشیبا به تولید تلویزیونهای صفحه تخت، نوع جدید فناوری نمایشگرهای تلویزیون مبادرت کرد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید