برترین لپ‌تاپ‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال 2019 

0
690

به گزارش کالاسودا به نقل از cnet، گرچه بسیاری از کاربران مک بوک پرو از کیبورد بد، نوار لمسی آزاردهنده و تکیه بیش از حد آن بر اتصالات USB-C ناراضی هستند، اما نمی‌توان از تعادل میان کیفیت صفحه، وزن و عمر خوب باتری و عملکرد طولانی مدت آن گذشت.

با وجود طرفداران پروپاقرص مک‌بوک‌ها، حالا که صفحه نمایش‌های OLED در بازار لپ‌تاپ‌ها به موفقیت بالایی رسیده‌اند دیگر برتری مک بوک‌ها ارزش چندانی ندارد.

OLED رقبای مک‌بوک، مشکی واقعی را به کاربر نشان می‌دهند که به معنی تضاد بالا و طیف رنگی گسترده و تصویربرداری دامنه دینامیک بالا (HDR) است. این ویژگی‌ها می‌تواند با صفحه نمایش «رتینا» مک‌بوک‌ها رقابت کند و حتی عملکرد بهتری ارائه دهد.

یکی از نکات مثبت لپ‌تاپ‌های ویندوز تنوع آن‌هاست. لپ‌تپ‌های 14 اینچی زیادی در بازار وجود دارد که بسیار سبک‌تر و کوچک‌تر از مک‌بوک پرو 15 اینچی است.

در ادامه چندین گزینه مختلف را که از جنبه‌های مختلف قابل رقابت با مک‌بوک پرو هستند بررسی می‌کنیم.

Asus ZenBook Pro 15، برترین گزینه جایگزین

شاید بتوان گفت ZenBook نزدیک‌ترین گزینه به مک‌بوک است.

ZenBook و مک‌بوک تقریبا سایز و وزن یکسانی دارند.

ZenBook از یک کیبورد با نور پس زمینه و نازک‌ترین لبه در صفحه نمایش (NanoEdge) برخوردار است.

صفحه‌نمایش آن 100 درصد از گام‌های رنگ Adobe RGB 4K را پوشش می‌دهد در نتیجه تراکم پیکسلی بالاتری به نسبت «رتینا» اپل دارد.

این دستگاه دارای درگاه کارت میکرو SD است.

Zenbook pro 15 به پردازنده Intel Core i9 و 16 گیگابایت حافظه رم (RAM) مجهز شده است.

نقطه ضعف این لپ‌تاپ باتری آن است اما برای خرید Zenbook pro 15 باید 2300 دلار پرداخت که در مقایسه با مک‌بوک 3100 دلاری بسیار کمتر است. همین تفاوت قیمت باعث می‌شود مشتریان زیادی ضعف zenbook را نادیده بگیرند.

 

Razer Blade 15؛ طراحی قابل مقایسه با مک‌بوک

اگر فقط به دلیل زیبایی و ظاهر مک‌بوک شیفته این لپ‌تاپ شده‌اید، Razer می‌تواند گزینه دیگری برای شما باشد؛ به ویژه که به تازگی مدل جدید آن با رنگ سفید معروف به Mercury White روانه بازار شده است.

Razer Blade 15 با قیمت پایه مک‌بوگ پرو یکی است و باید سطح عملکرد یکسانی با آن داشته باشد اما مدل سفید آن با کمی افت مشخصات، با صفحه نمایش 1,980×1,080 پیکسل و پردازنده i7-8750H، حافظه SSD 512 گیگابات و رم 16 گیگ به بازار آمده و وزنش نیز نسبت به مدل‌های دیگر نیم پوند بیشتر است.

مدل سیاه آن نیز در مشخصات برابر با مک بوک قیمت مشابهی دارد که البته از نظر کیفی پایین‌تر است.

 

Lenovo Yoga C930؛ بهترین گزینه با عمر باتری بالا و وزن کم

ویژگی یوگا لنوو C930 طول عمر باتری زیاد آن است.

لنوو یوگا C930  14 اینچی به قیمت 1600 دلار، 13 اینچی 2300 دلار و 15 اینچی 2400 دلار قیمت‌گذاری شده است.

این مدل لپ‌تاپ صفحه نمایش لمسی و کیبورد با نور پس زمینه، 8 گیگ رم و پردازنده اینتل Core i7 دارد.

 

Alienware Area-51m، کامپیوتر دسکتاپی با بهترین عملکرد

این دستگاه طراحی زیبای مک‌بوک را ندارد، اما اگر شما به جایگزینی عالی نیاز دارید این لپ‌تاپ 17 اینچی می‌تواند طوری پیکربندی شود که بهتر از مک‌بوک پرو عمل کند.

لپ‌تاپ ایلین‌ور به عنوان یک دستگاه گیمینگ، می‌تواند به پردازنده  i9-9900K، پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2080، 64 گیگ رم و 3 ترابایت حافظه (2TB SSD) مجهز شود. البته لپ تاپی با این مشخصات، برای شما 5150 دلار هزینه خواهد داشت.

شما همچنین می‌توانید لپ‌تاپ ایلین‌ور با یک پردازنده کلاس دسکتاپ  octa-core i7، کارت گرافیک سری RTX 2070، SSD یک ترابایت و 16 گیگ را با قیمت 3330 دلار خریداری کنید که عملکردی مشابه مک‌بوک 4500 دلاری خواهد داشت.

یکی از ضعف‌های لپ‌تاپ ایلین‌ور صفحه نمایش آن با رزولوشن 1,920×1,080 پیکسل است.

 

Huawei MateBook Pro X؛ اقتصادی‌ترین گزینه

با خرید لپ‌تاپ 14 اینچی MateBook Pro X  هواوی، می‌توانید پول زیادی ذخیره کنید. عملکرد این دستگاه مشابه آخرین نسل مک بوک است اما قیمت آن از 1000 دلار آغاز می‌شود.

قیمت این لپ‌تاپ از ارزان‌ترین مک‌بوک با صفحه نمایش رتینا نیز کمتر است.

صفحه نمایش این دستگاه با رزولوشن 3,000×2,000 پیکسل بهتر از رتیناست.

برخلاف اغلب لپ‌تاپ‌های ویندوزی این فهرست، عمر باتری این دستگاه قابل قبول است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها