برخورد جدی با ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی

0
255
برخورد جدی با ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شناسایی و برخورد جدی با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، «محمدجواد آذری جهرمی» در توییتی با اشاره به استفاده از روش‌های فنی برای ساماندهی و توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی گفت: با استفاده از روش‌های فنی هم اکنون تعداد پیامک‌های ارسال کننده در از هزاران سیم کاترت به حدود ۴۰۰ سیم کارت رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برخورد جدی با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی افزود: وزارت ارتباطات خواستار برخورد جدی با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی شده و در همین راستا دستور داده شده تا شرکت‌ها و افراد ارسال کننده را شناسایی و ضمن پیگیری قضایی همزمان به مردم نیز معرفی خواهیم کرد.

این در حالی است که ایجاد مزاحمت پیامکی که عمده ترین آن ارسال پیام های تبلیغاتی است از سال گذشته به معضلی تبدیل شده که اعتراض شهروندان ایرانی را در پی داشته است. این مشکل تا جایی پیش رفت که رئیس جمهوری به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور مقابله با آن دستور داد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری به منظور ایفای نقش نظارتی به بررسی سیمکارت هایی پرداخت که با استفاده از ارسال پیامک های مختلف از جمله پیامک های تبلیغاتی برای مشترکین تلفن همراه مزاحمت ایجاد می کنند. این سازمان با شناسایی این سیم کارت ها بلافاصله به قطع آن ها می پردازد تا از این پس تذکرات مربوط به عدم ایجاد مزاحمت را جدی بگیرند.

در همین رابطه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات که مسئول اصلی رسیدگی به سیم کارت های مزاحم شده تا این لحظه 121 هزار و 992 سیم کارت مزاحم را مسدود کرده است.

از سویی دیگر نیز پلیس در حال قطع سیم کارت هایی است که توسط آن ها کلاهبرداری کارت به کارت انجام می شود. در همین رابطه نیز اعلام شده که تاکنون 12 هزار سیم کارت از سوی نیروی انتظامی مسدود شده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها