بررسی ابزارهای هوشمند خانگی آمازون

0
168

«Seth Colaner»نوشت: پس از اینکه آمازون مجموعه‌ای از دستگاه‌های Echo Studio، Fire TV Cube و Echo Flex را برای بررسی به من ارسال کرد، چندان مطمئن نبودم که با آنها چه کار کنم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، از آنجا که خانه‌ی ما قبلا از محصولات آمازون اشباع شده بود، تصمیم گرفتم هر چه زودتر این محصولات را بررسی کرده و کمی فضا برای نفس کشیدن در منزل خود باز کنم!

پس بگذارید به سراغ تست این گجت‌ها برویم.

پیش از صحبت کردن در مورد نتیجه‌ی تست‌ها، من باید سه نکته را در مورد این دستگاه‌ها مطرح کنم.

  1. این دستگاه‌ها، امکاناتی که ارائه می‌دهند و پیش نیازهای آنها، به صورت همزمان خیلی زیاد و در عین حال کم است.
  2. برای بهره بردن از این دستگاه‌ها، شما باید مشکل بسیار خاص و مشخصی داشته باشید که کلید حل آن، به دست یکی از این دستگاه‌ها باشد.
  3. این دستگاه قیمت کمی ندارند و معمولا شما بیش از یک یا دو تا از آنها را برای کاربردی بودن لازم دارید.

 

با مشخص کردن این سه نکته‌ی کلیدی، بگذارید نگاهی به این گجت‌ها بیندازیم.

 

Echo Studio

این اسپیکر 200 دلاری کوچک با هدف پخش موزیک با کیفیت بسیار بالا طراحی شده است که دقیقا نقطه‌ی مقابل یک دستیار صوتی ساده است. این دستگاه تمام چیز کنترل های مورد نیاز در یک سیستم پخش صوتی خانگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

Echo Flex

این دستگاه کوچک، با اتصال به یک پریز دیواری، به شما امکان کنترل کردن چراغ ها، قفل ها، ترموستات و بقیه‌ی سیستم های برقی خانه را می‌دهد. این دستگاه یک میکروفون کوچک هم روی خود دارد، اما شما از آن فقط برای مکالمه با دیگر بخش های خانه استفاده خواهید کرد. توصیه می‌کنیم از پخش موسیقی روی میکروفون این دستگاه خود داری کنید، چون صدای بسیار خش دار و اعصاب خرد کنی دارد. شما می‌توانید با اتصال یک USB، قابلیت های این وسیله را ارتقاء دهید. از دو تا از این قابلیت های جدید می‌توان به یک چراغ خواب هوشمند و حسگر حرکتی اشاره کرد.

 

Fire TV Cube

این دستگاه به صورت کلی فقط نقش یک تکمیل کننده را برای دستگاه های سرویس های پخش خانگی شما دارد. شما می‌توانید این دستاگاه را با کنترل مخصوص آن و یا فرامین صوتی، کنترل کنید. باید اشاره کرد که این دستگاه باید حداقل 1 متر با تمام اسپیکر ها و دستگاه های صوتی شما، از جمله اسپیکر های خود تلوزیون، فاصله داشته باشد که می‌تواند تعیین محل نصب آنرا مشکل کند. این دستگاه 120 دلاری به ارائه‌ی رابط کاربری خود روی تلوزیون شما، امکان دسترسی به سرویس های مختلف و کانال هایتان را به شما می‌دهد.

 

اپلیکیشن‌ها

با وجود اینکه الکسا نقش یک دستیار صوتی را بازی می‌کند و از پس کار های بسیار زیادی هم بر می‌آید، شما ناچار هستید برای تنظیم کردن تمام دستگاه های خود، از اپلیکیشن مخصوص آنها استفاده کنید.

با وجود واضح و سر راست بودن تمام این برنامه ها، مشکل اصلی این است که تنظیم کردن همه‌ی موارد مختلف برای این دستگاه ها فرایندی زمان بر و حتی دردناک و خسته کننده محسوب می‌شود.

از جمله کارهایی که شما می‌توانید با این مجموعه‌ی گران قیمت از دستگاه ها انجام دهید، می‌توان به گوش کردن به موزیک، تماشای تلوزیون، تنظیم کردن یادآوری ها، لیست برداری و تماس برقرار کردن اشاره کرد.

 

نکات منفی و سخنان پایانی

از نکات منفی این دستگاه ها و در کل سبک زندگی مشابه این، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن این همه دستگاه که با صوت فعال می‌شوند، باعث می‌شود به هنگام تلاش برای فعال کردن یکی از آنها، دستگاه های دیگر هم به شما پاسخ دهند. همچنین از آنجا که همه‌ی ما علاوه بر الکسا، از دستیار های صوتی اپل و گوگل هم استفاده می‌کنیم، ممکن است در طول روز بار ها آنها را با هم اشتباه بگیرید و دستیار اشتباه را فعال کنید. همچنین مدل کسب و کار آمازون به این صورت است که شما را به خرید بیشتر و بیشتر محصولات مختلف شرکت تشویق کند که در بهترین حالت، آزار دهنده است.

در نهایت، با وجود اینکه دستگاه های هوشمند آمازون هزاران کاربرد مختلف دارند و اصلا بلا استفاده نیستند، کاربرد های آنها برای افراد مختلف بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. بنابراین برخورد هر فرد ممکن است با این دستگاه ها متفاوت باشد و این به خودتان بستگی دارد که بخواهید زحمت تنظیم و آماده سازی این سیستم ها را به خودتان بدهید یا نه.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها