13 پیش‌بینی فروتنانه برای صنعت بازی در سال 2020

0
279

«دین تاکاهاشی»: شاید من چندان در پیش‌بینی کردن چیزی، خصوصا در صنعت بازی‌های ویدیویی خوب نبوده باشم، اما از آن لذت می‌برم و فکر می‌کنم از این همه پیش‌بینی، بلاخره تعدادی از آنها درست از آب در خواهند آمد!

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، به همین دلیل هم هر ساله قلم به دست شده و شروع به ایده پردازی و پیشبینی کردن می‌کنم. پس بگذارید بدون فوت وقت، به سراغ پیش‌بینی‌های امسال برویم.

 

بازی The Last of Us: Part IIمحبوب‌ترین بازی من در سال 2020 خواهد شد

این بازی نه در مورد زامبی‌ها یا همان کلیکرهای داخل بازی، بلکه در مورد خود کاراکترها، عواطف و روابط آنها با هم بوده است. نسخه‌ی اول این بازی، جایگاه خاصی در قلب من دارد و من آنرا به عنوان بهترین بازی تمام زندگی خود انتخاب کرده‌ام. به همین دلیل شاید چندان در مورد نسخه‌ی دوم این بازی سخت گیر نباشم، اما با تجربه‌ی کوتاه دموی آن، می‌توانم به جرئت بگویم که این بازی از هر نظر از نسخه‌ی اول بهتر شده است. اکنون همه چیز به Naughty Dog بستگی دارد که پس از 7 سال، با عرضه‌ی این بازی، حق مطلب آنرا ادا کند و امیدوارم Naughty Dog در این راه موفق شود.

 

PS5 یک موفقیت عظیم خواهد بود

من هنوز نمی‌دانم دقیقا قرار است روی این کنسول ظاهر شوند، اما به قدر کافی به سونی اعتماد دارم که بدانم این کنسول در زمان عرضه به شدت موفق عمل خواهد کرد. حتی با تغییرات بزرگی که در مدیریت این کمپانی به وجود آمده است، از صمیم قلب می‌دانیم که سونی در زمینه‌ی مدیریت و تصمیمات مهم، همیشه موفق عمل می‌کند. بر اساس اطلاعات درز کرده، این کنسول قرار است سخت افزار بسیار بسیار قدرتمند تری از PS4 داشته باشد. من شخصا از تصمیم سونی برای استفاده از SSD در این کنسول بسیار راضی هستم. حداقل از همین الان می‌دانیم که دیگر مجبور نیستیم نیمی از عمر خود را پشت Loading Screen های بازی ها سپری کنیم!

 

Xboxسری X هم موفق عمل خواهد کرد

کنسول Xbox سراشیبی های زیادی را از زمان عرضه‌ی خود تجربه کرده است، از چراغ قرمز مرگ تا کینکت نفرین شده‌ی گران قیمت و بی استفاده و سخت افزار گران قیمت نسل اول Xbox.

تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند که ما در مورد سری  X هم کمی بدبین باشیم و خب این هم کاملا به جاست. با این حال، اوضاع Xbox در طول چند سال گذشته تحت مدیریت شخص فیل اسپنسر بسیار بهبود پیدا کرده است و با سخت افزار قدرتمند کنسول Xbox X که شباهن زیادی هم با یک کامپیوتر شخصی دارد، می‌توان گفت که دور شکست های Xbox به پایان رسیده است.

 

فروشگاه های Fry’s Electronicsو خیلی از فروشگاه های بازی دیگر بسته خواهند شد

با وجود عظمت و اهمیت فروشگاه های Fry’s Electronics، به نظر می‌رسد که فروشگاه ها و قفسه های خالی شعبات اصلی این برند حکایت از پایان تلخ کار آنها را دارند. Gamestop هم اخیرا صد ها شعبه‌ی مختلف خود را در سراسر دنیا تعطیل کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت ها قربانی اصلی رونق گرفتن فروشگاه اینترنتی Amazon و فروشگاه های آنلاین بازی مثل Steam و GOG شده اند. با اینکه Fry’s شایعه‌ی تعطیلی را تکذیب می‌کند، قفسه های خالی این فروشگاه ها در بازار داغ سال نو چیز دیگری می‌گوید.

 

نینتندو ممکن است از سخت افزار جدید خود پرده برداری کند، اما آنرا در سال جاری عرضه نخواهد کرد

با وجود موفقیت عظیم کنسول سوییچ و فروش 34 میلیونی آن، به نظر می‌رسد که نینتندو حالا حالا ها به فکر پلتفرم جدیدی نخواهد بود. هر چه باشد نینتندو همیشه بازار متفاوتی را از Microsoft و Sony هدف گرفته است.

با این حال عرضه‌ی PS5 و Xbox X در سال جاری میلادی قطعا سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد و پتاسنیل کمرنگ تر کردن نینتندو و کنسول سوییچ را دارد. از این رو می‌توان پیشبینی کرد که نینتندو از همین الان به فکر کنسول بعدی خود خواهد بود تا از قافله عقب نماند.

 

آمازون، فیسبوک و مایکروسافت در پروژه‌ی بازی‌های ابری به گوگل می‌پیوندند

پس از تلاش های بی وقفه‌ی استارتاپ های Blade و سرویس Shadow آن برای هموار کردن مسیر بازی های ابری، گوگل با سرویس Stadia خود گوی سبقت را از آنها ربوده و به راحتی جای پای خود را در زمینه‌ی بازی های ابری محکم کرد. گوگل برنامه هایی برای گسترش این سرویس در سال 2020 دارد و ما هم انتظار داریم شاهد دست به کار شدن شرکت های رقیب مثل آمازون، فیسبوک و مایکروسافت در این بازار جدید باشیم.

 

شرکت‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری در صنعت بازی ادامه خواهند داد

در ابتدای سال گذشته، گفته می‌شد که AT&T ممکن است ناچار شود برای پرداخت بدهی های خود، کمپانی Warner Bros. Interactive Entertainment را به فروش بگذارد. با توجه به موفقیت های تاریخ Warner Bros. در دنیای بازی های و سینما، این قضیه بسیار غم انگیز محسوب می‌شود. البته گفته می‌شود که AT&T از این کار منصرف شده است، اما حقیقت این است که این فقط یک نمونه از خرید و فروش هایی است که هر روزه در صنعت بازی صورت می‌گیرند.

جالب ترین موضوع اما قیمت ها هستند. همین قدر در نظر بگیرید که سرمایه گذاران می‌توانند فقط با پرداخت 13 بیلیون دلار ناقابل، کمپانی Take-Two، مالک بازی های GTA، NBA2K، Bioshock، Red Dead Redemption و Civilization را خریداری کنند. فراموش نکنید که با این مبلغ شما می‌توانید یک خط هوایی را به صورت کامل خریداری کنید!

 

کمپانی های ورزش های دیجیتال همچنان سیل عظیمی از تماشاچیان و سهام مختلف را به داخل می‌کشند، اما نه سود کافی؟

شرکت Riot Games 10 سال بسیار خوب را با بازی LoL پشت سر گذاشته است، اما خیلی از ما ها تعجب کردیم وقتی این شرکت اعلام کرد که سود حاصل از این بازی نسبت به بودجه‌ی ساخت آن، چندان زیاد نبوده است! این حرف خیلی عجیب به نظر می‌رسد، مخصوصا با دانستن اینکه این شرکت میلیون ها بازی کن فعال دارد و هر ساله رقابت های ورزش های الکترونیکی خود را با مبلغ های هنگفتی برگزار می‌کند.

با این حال با از راه رسیدن اسپانسر های غول پیکر و بیلیون دلاری، ما روزی شاهد قد علم کردن ورزش های الکترونیکی در کنار لیگ هایی مثل NBA خواهیم بود.

 

VRبازی‌های خارق العاده‌ای خواهد داشت، اما همچنان در جمع کردن بازی بازان تقلا خواهد کرد

با وجود عرضه‌ی بازی‌های عظیمی مثل Half-Life: Alyx و Medal of Honor: Above and Beyond، به نظر می‌رسد بلاخره تکنولوژی VR شاهد عرضه‌ی بازی های AAA که مدت هاست منتظر آنها بوده ایم است. با تمام این اوصاف، VR همچنان طیف مشتریان بسیار محدودی را شامل می‌شود. شاید هدست VR سونی بسیار موفق عمل کرده باشد و Quest هم بسیار انقلابی از آب در آمده باشد، اما حقیقت این است که این تکنولوژی، رقبای قدرتمندی مثل تکنولوژی AR شرکت Microsoft را هم دارد که بسیار عمل تر و کاربردی تر به نظر می‌رسند.

 

عینک‌های ARخیلی عملی تر می‌شوند

شرکت Qualcomm پاییز سال 2019، از عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی کرد. این به این معنی است که بزرگ ترین حامیان تکنولوژی AR از این chip ها در محصولات خود استفاده خواهند کرد. یکی از این شرکت ها که از الان آستین بالا زده است، شرکت سازنده‌ی Pokemon Go است.

البته ما هنوز به جایی نرسیده ایم که طبق ادعای فیسبوک، روزی عینک های VR و AR به سبکی عینک‌های طبی باشند، اما این اختراعات ما را گام به گام به آن زمان نزدیک تر می‌کنند.

 

سازمان‌های کنترل کننده قدرتمندتر می‌شوند

پیشبینی اینکه سازمان های نظارت و کسب و کار بر کسب و کار ناشران بازی های ویدیویی چیره می‌شوند، آن قدر ها هم سخت نیست. به زودی این سازمان ها و نیرو های ناظر بر سر سیستم های کسب و کار فاسد مثل Loot Box ها خراب می‌شوند و شاید حتی درست مثل چین، ما شاهد اعمال محدودیت زمانی روی بازی کودکان هم باشیم. چیزی که مشخص است این است که صنعت بازی باید همیشه یک گام جلوتر از این مشکلات حرکت کند، وگرنه با عواقب سنگینی روبرو خواهد شد.

 

متمرکز شدن آبونه گیم روی محتوای استریم

پس از اینکه ایده‌ی “نت فلکیس دنیای بازی های ویدیوی”به فکر شرکت های استارتاپی مختلف افتاد، مایکروسافت با ارائه‌ی سرویس Battle Pass با سرعت هر چه بیشتر از تمام رقبا در این زمینه جلو گرفت. سرویس Battle Pass با ارائه‌ی کالکشنی تمام نشدنی از بازی های فوق العاده، آن قدر خوب به نظر می‌رسد که تهیه نکردن آن برای بازی کنان اصلاممکن به نظر نمی‌رسد. از طرفی شرکت های سونی، اپل و گوگل هم با سرویس های مخصوص خودشان در حال تعقیب مایکروسافت هستند، اما با در نظر گرفتن تمام ویژگی های Battle Pass، به نظر می‌رسد مایکروسافت پادشاه بی و چون و چرای این سرویس ها باشد.

 

Intellvision برگ برنده‌ی 2020 خواهد بود

به نظر می‌رسد تامی تالاریکو در مورد ادعای عرضه‌ی بهترین کنسول 2020، کاملا جدی است. کنسول Intellvision Amico او قرار است در تاریخ 10 اکتبر 2020 و به احتمال زیاد پیش از عرضه‌ی کنسول های دید مایکروسافت و سونی عرضه شود. نکته‌ی بسیار مهم در مورد این کنسول که ظاهری به شدت ساده دارد این است که بازار هدف آن کاملا متفاوت از Xbox X و PS5 است. به گفته‌ی تالاریکو این کنسول برای افرادی طراحی شده است که با تجربه‌ی بازی در کنار خانواده و دوستان روی کنسول های قدیمی و کلاسیک بزرگ شده اند. تالاریکو با عرضه‌ی این کنسول می‌خواهد باز هم بازی بازان و خانواده ها و دوستان آنها را با بازی های جذاب، ساده و غیر خشن کنار هم جمع کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها