بررسی بودجه هوش مصنوعی نظامی چین

0
473

“بودجه هوش مصنوعی نظامی ” در چین نامفهوم است. تمام هوش مصنوعی در چین در هوش مصنوعی نظامی خلاصه می‌شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از thenextweb، به‌تازگی یک مطالعه جدید از مرکز امنیت و فناوری نوظهور (CSET) منتشر شده است که نشان می‌دهد برداشت‌های متداول در مورد هزینه‌های هوش مصنوعی در چین به‌شدت اشتباه است. نتایج کلیدی پیشنهاد می‌دهد که PRC {جمهوری خلق چین}نسبت به ایالات متحده در به‌کارگیری هوش مصنوعی در ارتش و تجهیزات دفاعی هزینه بسیار کمتری به کار می‌گیرد. اما آیا این نتایج درست است؟

خلاصه این پژوهش را در این قسمت مشاهده می‌کنید:

ما با درصد خطا کم به این ارزیابی رسیدیم که سرمایه‌گذاری دولت چین در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در سال 2018، چند میلیارد دلار بوده است. در واقع دولت چین مانند برخی کشورهای دیگر سالیانه ده‌ها میلیارد دلار در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری نمی‌کند. البته صحبت درباره هزینه‌ها و بودجه دولت چین تا حد زیادی مبتنی بر حدس و گمان است. همان‌طور که می‌دانید PRC اطلاعات مربوط به هزینه‌های دولت خود را منتشر نمی‌کند.

سرمایه‌گذاری چین در هوش مصنوعی نظامی

با توجه به شواهد، سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری چین در بخش هوش مصنوعی اندکی بعید است؛ اما به نظر می‌رسد چین ده‌ها میلیارد دلار در سال برای هوش مصنوعی در ارتش هزینه می‌کند. بنابراین ممکن است به‌زودی شاهد آن باشیم که PRC به بالاترین قدرت هوش مصنوعی در ارتش تبدیل خواهد شد و تا سال 2030 برجهان مسلط می‌شود.

ایالات متحده همه‌ی هزینه‌هایی که وابستگی کمی به ارتش داشته باشد را “هزینه‌های دفاعی” می‌نامد؛ زیرا دریافت بودجه در این زمینه برای آن‌ها آسان‌تر است؛ اما چین این بودجه را هر آنچه دوست دارد می‌نامد. آیا واقعاً فکر می‌کنید محققان چینی روش‌های یادگیری عمیق را برای پیشرفت علم در زمینه‌های مانند فناوری به کار می‌گیرند؟ پاسخ منفی است هوش مصنوعی در چین برای این امور به کار گرفته نمی‌شوند.

یک دولت نمی تواند بودجه خاص و جداگانه‌ای برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در ارتش، دفاع، آموزش‌وپرورش یا تحقیق و توسعه غیرنظامی اختصاص دهد. زیرا هوش مصنوعی یک فناوری مبتنی بر محصول نیست؛ هوش مصنوعی یک پایه علمی مانند بمب‌های اتمی یا برق است که در هر زمینه‌ای می‌توان از آن استفاده کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها