فناوری 5جی در سال 2020 بهتر از 2019

0
563

سال 2020 سال به‌کارگیری تراشه‌های جدیدتر، دستگاه‌های ارزان‌تر 5جی و شبکه‌های گسترده‌تر است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، سال گذشته کوالکام در بین تحلیلگران در مورد فناوری 5جی و تأثیر آن در سال 2019حرف زد؛ اما بیشتر از آنکه حرف‌های این شرکت آی‌تی هیجان‌انگیز باشد ابهام‌آور بود. اما امسال کوالکام، در سومین اجلاس سالانه Snapdragon Tech در هاوایی، نوید اتفاقات بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتری را در سال 2020 داد. از نظر کوالکام سال 2020 سالی است که 5جی به جریان اصلی تبدیل خواهد شد. طبق انتظارات کریستینا آمون (Cristiano Amon)، رئیس شرکت کوالکام بیش از 200 میلیون تلفن هوشمند 5جی در سال 2020 وارد بازار خواهند شد.

البته حضار واکنش‌های مختلفی در مورد صحبت‌های کوالکام در این اجلاس داشتند.  به‌عنوان مثال Carolina Milanesi یکی از تحلیل گران گفت: فکر نمی‌کنم که 5جی در سال 2020 به یک جریان اصلی تبدیل شود؛ اما تا پایان سال 2020 در یک دنیای دارای فناوری 5جی احساس بهتری خواهیم داشت.

در حال حاضر محدودیت این تکنولوژی، استقرار آن در شهرهای محدود و دستگاه‌های گران‌قیمت است. اما این روند در حال بهبودی است.

پردازنده‌های اسنپدراگون

جزییات اندازه‌گیری عملکرد تراشه اسنپ دراگون 865 در شاخص گیک ‌بنچ

کوالکام، بزرگ‌ترین تراشه ساز بی‌سیم جهان، روز سه‌شنبه از پردازنده جدید Snapdragon 865 خود برای گوشی‌های هوشمند رده بالا در سال 2020 رونمایی کرد. این تراشه بسیارسریع است و ممکن است در گوشی‌هایی مانند Mi 10 شیائومی و چند پرچم‌دار سال 2020 به کارگرفته شود.

سازندگان گوشی اگر قصد استفاده از اسنپدراگون 865 برای بهره‌گیری از 5جی را دارند؛ باید مودم X55 Qualcomm را نیز خریداری کنند. این شرایط باعث می‌شود قیمت گوشی‌های مجهز به پردازنده و فناوری 5جی بسیار زیادتر شود. درکنار آن تراشه ارزان‌تر اسنپدراگون 765/765G قرار دارد که به‌صورت یکپارچه عمل کرده و هزینه تمام شده را پایین‌تر می‌آورد.

دستگاه‌های 5جی بیشتر

امسال بیشتر سازندگان گوشی، حداقل یک گوشی 5جی معرفی کرده‌اند. سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده تلفن در جهان، از معدود شرکت‌هایی بود که بیش از یک تلفن 5جی را عرضه کرد. در سال 2020 تعداد دستگاه‌ها به‌طور کلی افزایش چشمگیری خواهد داشت. هر دو شرکت AT&T و T-Mobile در کنفرانس فناوری Snapdragon Tech اعلام کردند که در سال آینده حداقل 15 تلفن 5 جی را ارائه می‌دهند.

Palmer Verizon گفت: “فناوری 5 جی یک قدرت بزرگ است؛ اما در کنار آن باید فاکتورهایی مانند هوش مصنوعی، کوچک‌سازی اجزا الکترونیک، نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز در نظر گرفته شود.” “وقتی همه این‌ها را کنار هم بگذارید؛ در واقع این معجزه در سال 2020 اتفاق می‌افتد”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها