بررسی دلایل ناکامی رستوران‌‌های رباتیک و نیمه رباتیک

0
889

امروزه، فناوری در رستوران‌ها بسیار ترویج پیدا کرده و بسیاری از رستوران‌های سان فرانسیسکو / San Francisco، از ربات‌ها برای سرو غذا استفاده می‌کنند اما برخی از آنها ورشکست شده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از businessinsider، آمار نشان می‌دهد تمایل مردم در غذا خوردن در رستوران‌های انسانی و تعامل به انسان‌ها بیشتر از رستوران‌های مبتنی بر ربات است.

این شهر با محوریت فناوری، در سال‌های اخیر شاهد احداث رستوران‌های زیادی با تکنولوژی‌ها و ربات‌ها بوده است. در واقع محققان سعی کردند تا با به کار گیری ربات‌ها در شغل‌های تکراری و سنگین مانند سرو غذا و پخت و پر از انسان‌ها برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر و ذهنی‌تر استفاده کنند. در نتیجه هم هزینه کار و متعاقباً قیمت مواد غذایی موجود در این رستوران‌ها کاهش می‌یابد و رستوران‌ها می‌توانند بر روی کیفیت بالاتر سرمایه گذاری کنند و سود بیشتری به دست بیاورند.

این روند در سراسر کشورها و جهان مشاهده می‌شود، اما سان فرانسیسکو به دلایل خاص پر از رستوران‌های رباتیک و نیمه رباتیک است.

علیرغم نواوری های زیادی که در این رستوران‌ها به کار گرفته شده است؛ این نگرانی وجود دارد که به کارگیری ربات‌ها منجر به بیکاری گسترده انسان‌ها خواهد شد؛ زیرا ربات‌ها مشاغلی که انسان‌ها انجام می‌دهند را تصاحب می‌کنند. همچنین این سؤال مهم وجود دارد که آیا افراد واقعاً خواهان تعامل با ربات هستند و یا ترجیح می‌دهند با انسان‌ها در ارتباط باشند و غذاهای دستپخت آن‌ها را تست کنند.

در این بخش با تعدادی از رستوران های رباتیک و نیمه رباتیک آشنا می‌شوید که برخی از آنها ورشکست شده اند.

اولین ربات برگر ساز

ربات قهوه ساز CafeX که از رستوران های سان فرانسیسکو جمع شده اند اما می توانید آن را در دو فرودگاه Bay Area ببینید.

ربات Eatsa برای سرو غذا

در Creator ربات ها یا انسان ها سفارشات مشتریان را در  تبلت مخصوص ثبت می کنند.

در CafeX ، مشتریان در کیوسک های دیجیتال غذا سفارش می دهند.

در Eatsa نیز شما از طریق یک تبلت سفارش غذا می دهید.

در Creator وقتی غذا سفارش می دهید یک نان به صورت اتوماتیک به دست مشتری می رسد و سپس در عرض 5 دقیقه به آن صورت که دوست دارید آماده می شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها