بررسی نسل دوم لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Extreme

0
865

نسل دوم لپ تاپ لنوو Thinkpad با نام ThinkPad X1 Extreme یک لپ تاپ چندرسانه‌ای و حرفه‌ای است که طبق شواهد عملکرد پایین‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از notebookcheck، نسل دوم X1 Extreme لنوو با معرفی پردازنده‌های جدید و انتخاب متنوع‌تر از نمایشگرها ارائه شده است. با این حال، X1 Extreme نسل دوم در برخی از ویژگی‌ها، عملکرد بدتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

نسل دوم ThinkPad X1 Extreme بیشتر یک بروزرسانی کوچک لنوو برای مدل قبلی است، زیرا شاسی و پورت‌های قبلی بر روی بدنه و بدون تغییر  باقی مانده است. بیشتر تغییراتی که لنوو در نسل دوم این مدل ایجاد کرده داخلی است که با پردازنده‌های Cafe Lake-H و یک پردازنده گرافیکی جدیدتر به همراه اتصال Wi-Fi 6 و نمایشگرهای متنوع‌تری وارد بازار شده است.

علاوه بر این، لپ تاپ X1 Extreme نسل دوم طرفداران کمتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

در عمل پردازنده به کار گرفته شده در نسل دوم یعنی Core i7-9750H به اندازه پردازنده نسل قبل یعنی Core i7-8750H کارایی ندارد. همچنین پردازنده به کار گرفته شده در نسل دوم بهبود بسیار کمی نسبت به پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1050 Ti در نسل اول دارد.

لپ تاپ نسل دوم X1 Extreme لنوو، با پردازنده GeForce GTX 1650 Max-Q قادر به دستیابی به عملکرد GeForce GTX 1650 در لپتاپ های مانند Acer Nitro 5 نیست.

همچنین در پنل IPS 4K با مشکلات کالیبراسیون روبرو شده است. در حالی که این پنل قابلیت آن را دارد که کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه دهد، اما به طرز شگفت آوری ضعیف عمل می‌کند. مشکل بزرگتر در مورد پنل IPS 4K اختیاری و 4K OLED، مصرف برق است که با وجود باتری 80 Wh، مصرف برق آن بسیار بالا است.

البته این مشکلات باعث نمی‌شود X1 Extreme نسل دوم به یک لپ تاپ چندرسانه‌ای بد تبدیل شود.

در عوض، عملکرد این لپ تاپ لنوو در تمام کارهای مختلف، از جمله بازی‌های مدرن Triple-A بسیار خوب است. با این حال، این لپ تاپ جدید انتظارات ما را برآورده نمی‌کند.

اگر می‌توانید با فضای رنگی sRGB کوچک‌تر کنار بیایید، توصیه می‌کنیم X1 Extreme Gen 2 را با پانل اختیاری 1080 پی با روشنایی 500 نیت استفاده کنید. این تنظیمات، کیفیت تصویر قابل مقایسه و عمر باتری بهتری را ارائه می‌دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها