بررسی گوشی Sony Xperia Pro

0
445

گوشی Sony Xperia Pro یک محصول کاربردی و زیبا از کمپانی سونی است که به عنوان مانتیور خارجی دوربین‌های سونی می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، گوشی Sony Xperia Pro با قیمت 2500 دلار و به طور انحصاری در ایالات متحده و ژاپن در دسترس است.درگاه micro HDMI این اجازه را می‌دهد تا این گوشی به یک دوربین اختصاصی با پورت HDMI متصل شود.

در بسته بندی این گوشی یک شارژر 18 واتی و یک کابل USB مشاهده می‌کنید؛ بدون کیس، حتی شما باید کابل HDMI برای اتصال به دوربین را جداگانه خریداری کنید.

صفحه نمایش این گوشی OLED4K HDR با رزولوشن 3840 در  1644 پیکسل و نسبت 21: 9 است و بدنه آن پلاستیکی است که فاصله زیادی با گوشی‌های هوشمند Xperia امروزی دارد. البته استفاده از بدنه پلاستیکی برای دریافت بهتر سیگنال‌های 5جی است.

سمت راست Xperia Pro دکمه شاتر دو مرحله‌ای، یک کلید سفارشی برای باز کردن هر برنامه، اسکنر اثر انگشت و دکمه تنظیم صدا قرار دارد. در سمت چپ Xperia Pro یک شکاف سیم کارت و microSD وجود دارد. یک جک هدفون 3.5 میلی متری در بالا و پورت بسیار مهم micro HDMI در پایین، پورت USB-C در کنار آن تعبیه شده است.

ما با پرداخت 2500 دلار انتظار سخت افزاری بیشتری از این گوشی داشتیم؛ اما این گوشی سونی با پردازنده Snapdragon 865 5G، رم 12 گیگ و حافظه‌ی 512 گیگابایت عرضه شده است.

پورت micro HDMI در Xperia Pro قادر است حداکثر ویدئو با کیفیت 3840 در 2160 پیکسل 60p ارائه دهد.

در این بررسی ما Xperia Pro را به Sony A7S III دوربین مدرن و بدون آینه سونی متصل کردیم.

یکی از معایب آن این است که شما نمی‌توانید از طریق تلفن با دوربین تعامل داشته باشید؛ فقط هر آنچه را مشاهده می‌کنید را می‌توان بزرگنمایی کرده و پارامترهای عکسبرداری خود را ببینید. هیچ کنترلی اضافه‌ای وجود ندارد؛  هیچ ویژگی پیشرفته‌ای مانند توانایی ضبط خارجی به کار گرفته نشده است.

گوشی Sony Xperia Pro چه کاری انجام می‌دهد که یک مانیتور خارجی نمی‌تواند؟

از لحاظ تئوری این گوشی می‌تواند محتوا را از دوربین به یک برنامه مانند Twitch یا YouTube منتقل کند. با این حال سونی برنامه‌ای برای انجام این کار ایجاد نکرده است. شما باید برنامه‌ای مانند Streamlabs را نصب کنید.

پنل به کار رفته در سونی اکسپریا پرو 4کا OLED است؛ اما 21: 9 بودن به این معنی است که شما یا باید از دوربین 21: 9 فیلم بگیرید و یا با نوارهای سیاه اطراف آن کنار بیایید؛، زیرا عرض 16: 9 برای 21: 9 مناسب نیست.

مورد دیگری که Xperia Pro می‌تواند انجام دهد انتقال عکس از دوربین شما به طور مستقیم به یک سرور FTP است.

این گوشی در مقایسه با یک مانیتور خارجی، یک باتری دارد که ماندگاری بیشتری دارد و در صورت اتصال همزمان به پورت USB-C روی آن، می‌تواند دوربین را شارژ کند. صفحه نمایش آن به طور کلی از کیفیت بالاتری نسبت به بیشتر مانیتورها برخوردار است.

اما وقتی به قیمت 2500 دلار نگاه می‌کنیم؛ ناگزیر Sony Xperia Pro را با یک مانیتور خارجی با کیفیت یا حتی مانیتور و ضبط کننده مقایسه می‌کنیم.

قیمت یک مانیتور تا 299 دلار یا به طور معمول 599 دلار است، در حالی که مانیتور ضبط کننده حدود 1499 دلار قیمت دارد. هر دو به یک باتری جداگانه احتیاج دارند اما ویژگی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

آیا اکسپریا پرو ارزش خرید را دارد؟

جواب کوتاه است؛ خیر. ما نمی‌توانیم یک گوشی را با سخت افزار 2020 و با این قیمت و صرفاً به عنوان مانیتور خارجی توجیه کنیم.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها