برنامه ریزی پپسی برای انجام تبلیغات درآسمان

0
1090
برنامه ریزی پپسی برای انجام تبلیغات درآسمان

کمپانی پپسی در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک کمپین حیرت آور تبلیغاتی برای یک محصول انرژی زا است. قرار براین است که این تبلیغ شب هنگام در آسمان به نمایش دربیاید. از همین رو کمپانی پپسی با استارت-آپ روسی استارت راکت شروع به همکاری کرده است.

این استارت آپ ماهواره های مینیاتوری لازم را برای آنکه این تبلیغ بتواند در آسمان به نمایش دربیاید، به فضا می فرستد.

هدف پپسی از تبلیغ در آسمان

دراین تبلیغ از تاسواره های (CubeSat) متعددی استفاده می شود تا صورت های فلکی مصنوعی ایجاد شود. با این مینی ماهواره ها، گونه ای بیلبورد مداری ایجاد خواهد شد که برروی آن تبلیغ این نوشیدنی انرژی زا با نام Adrenaline Rushبه نمایش درخواهد آمد. هدف این کمپین مبارزه با کلیشه ها و تعصبات نامعقول است.

اولگا مانگووا، سخنگوی پپسی در روسیه، در گفتگو با Futurismدر این باره گفته:« ما به پتانسیل بالای استارت راکت باور داریم. به همین خاطر است که با این کمپانی به توافق رسیده ایم تا با مشارکت همAdrenaline Rush – PepsiCo Russia Energy را پیش ببریم»

استارت راکت آماده تبلیغ در آسمان

استارت راکت هم در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که این شرکت آماده است تا برای سال 2020 تبلیغاتی را به فضا بفرستد. فعالیت این شرکت درحقیقت به نمایش درآوردن تبلیغات بزرگ در آسمان شب با استفاده از تاسواره هایی است که با بهره گیری از نور خورشید که از زمین بازمی گردد ، این تبلیغات را در ساعات تاریکی بازتاب دهند.

درحال حاضر این استارت آپ روسی اعلام کرده که سیستم مدارش را در سال 2021 راه اندازی خواهد کرد. چرا که فعلا درحال جمع آوری وجوه و بودجه برای این کار است و تبلیغ پپسی، بخشی از همین استراتژی به حساب می آید.

اجاره آسمان شب برای هشت ساعت، حدودا 20 هزار دلار (17.600 یورو) هزینه خواهد داشت و ارزش قرارداد کمپانی پپسی روسیه با این استارت آپ مشخص نشده و جزئیات بیشتری درمورد نحوه به نمایش درآمدن تبلیغ Adrenaline Rush در آسمان هم اعلام نشده است.

انتشار همین خبر واکنش های متفاوتی را به همراه داشته؛ برخی افراد معتقدند که نباید به خاطر مسائل تبلیغاتی به آسمان حمله برد و برخی از دانشمندان و محققان هم دراین رابطه سکوت کرده اند.

پاتریک سیتزر، پروفسور نجوم دانشگاه میشیگان دراین رابطه گفته:« انجام پروژه هایی این چنینی، بدون ارزش تجاری، علمی و یا امنیت ملی، نوعی بی احتیاطی به حساب می آیند.»

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها