بیت کوین اجازه ورود به ایران ندارد

0
173
تاکید بر ممنوعیت پول مجازی در ایران

شورای عالی فضای مجازی ایران اعلام کرد که اجازه ورود پول های مجازی را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در مقابل ظهور و بروز پلتفرم‌های آموزشی و اقتصادی به شدت می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم پول مجازی وارد کشور شود و بر روی پلتفرم‌ها بازی کند.

وی افزود: در حال حاضر پلتفرم‌هایی در دنیا وجود دارد که به مراتب از حکومت‌ها قوی‌تر هستند؛ این‌ها دولت‌ها را برای فروش کالایشان در کشور یا نحوه کارکرد کالایشان یا شکل‌دهی کاربرانشان به رسمیت نمی‌شناسند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: آمریکایی‌ها دنبال آن هستند که دولت‌ها پاسبان منافع بازیگران شوند که عمده بازی در پلتفرم‌ها صورت می‌گیرد و عمده منافع، گیر صاحبان پلتفرم‌ها می‌آید و مردم به عنوان بردگان و کاربران بر اساس نقشی که تقسیم می‌شود، در این پلتفرم‌ها نان بخور نمیری نصیبشان می‌شود.

فیروزآبادی افزود: در طراحی که صورت گرفته، اگر دولت‌ها بدون برنامه در مقابل پلتفرم‌ها قرار بگیرند، شکاف دولت ـ ملت را عمیق‌تر می‌کنند، یعنی به آن روند کمک خواهند کرد. در مقابل ظهور و بروز پلتفرم‌های آموزشی و اقتصادی به شدت می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم پول مجازی وارد کشور شود و بر روی پلتفرم‌ها بازی کند.

گفتنی است، ارزهای دیجیتالی یا ارزهای رمزنگاری شده یکی از انواع پول های مجازی است که معروفترین نوع آن ها بیت کوین محسوب می شود. استخراج و خرید بیت کوین کمی سخت است اما می توان به آن دست یافت.

یادآور می شود، ارزش ارز رمزگذاری شده بیت کوین در حال افزایش است و پیش بینی ها از رسیدن آن به ۲۰ هزار دلار حکایت می کنند.

قیمت این ارز دیجیتال رمزنگاری شده در روزهای گذشته سیر صعودی قابل توجهی را تجربه کرده و با رد شدن از مرز ۵ هزار و ۸۰۰ دلار، رکورد بیشترین قیمت سال ۲۰۱۹ را شکسته است.

این در حالیست که هر بیت کوین در ایران به ۲ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۲۵۴ هزار تومان قیمت رسیده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها