FCC هشدار داد؛ مراقب کلاه برداری تلفنی باشید

0
282
FCC هشدار داد؛ مراقب کلاه برداری تلفنی باشید

بر اساس اخبار منتشر شده اگر شما نیز در گروه افرادی قرار داید که تماس های نیمه شب از کشور هایی مانند سیرالئون دریافت کرده اید نیازی به پاسخ تک زنگ های آنان نیست. FCC یا همان کمیسیون ارتباطات فدرال هشداد داد که این موضوع یک کلاه برداری تلفنی است و از آن به عنوان one ring یا Wangiri یاد کرده است.

بر اساس ادعای Robocallers این تک زنگ ها با کدهایی مانند 222 یا 232 هستند که برای برخی از کشورهای آفریقایی است و پس از یک یا بار دو زنگ خوردن گوشی هوشمند شما تماس قطع می شود و اگر با آن شماره، تماس بگیرید اسیر کلاه برداری تلفنی می شوید.

پس از تماس گرفتن با آن شماره تماس های هزینه های قابل توجهی را به ازای هر دقیقه باید پرداخت کنید که این هزینه ای به عنوان عنوان خدمات برتر برای شما در نظر گرفته می شود. بر اساس توصیه FCC پس از دریافت زنگ نباید کاری انجام دادو تنها شماره تماس های خارجی از افرادی که نمی شناسید را پاسخ ندهید.حال چگونه می توان از این کلاه برداری جلوگیری کرد:

حال چگونه می توان از این کلاه برداری جلوگیری کرد:

به تماس های ناشناس پاسخ ندهید و اگر به گوشی شما تک زنگ زده شد، با آن شماره تماس نگیرید

قبل از تماس با شماره هایی ناشناخته از کد بین المللی آن اطمینان حاصل کنید.

اگر تماس های بی المللی نمی گیرید می توانید از اپراتور خود بخواهید که تماس های بین المللی را برا شما مسدود کند.

همواره محتاط باشید، حتی اگر شماره معتبر باشد.

در این میان مسدود کردن شماره تماس منطقی نیست زیرا از طریق robocallers شماره تماس ها تغییر می کنند. شما همچنین می توانید شکایت را در www.fcc.gov/complaints ثبت کنید.

البته همانطور که بیان شد FCC اعلام نکرده است که این تماس ها برای کاربران کدام کشور ها رخ داده و این موضوع را به صورت کلی بیان کرده تا از کلاه برداری های اینچنینی جلوگیری کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها