برندگان و بازندگان کمبود نیروی کار در صنعت لجستیک

0
157

در میان علل مختلف مشکلات زنجیره تأمین، کمبود نیروی کار بیشتر به چشم می‌خورد. اپراتورها همگی در تلاش برای یافتن کارگران برای ادامه کار در صنعت لجستیک هستند. در این بین مشارکت آمریکایی‌ها در نیروی کار بسیار پایین‌تر از قبل از همه گیری است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از businessinsider، در شرایط بحرانی امروز، جذب و حفظ کارگران به معنای دستمزد بالاتر از استانداردهای صنعت، امنیت شغلی و رفتار درست با کارگران است.

برنده و بازنده در شرایط کمبود نیروی کار در صنعت لجستیک

برنده: کمپانی‌های دلیوری منطقه‌ای و مسافت کوتاه

اگرچه یافتن نیروی کار در بیشتر مشاغل مرتبط با رانندگی نسبتاً سخت است، اما نیروی کار برای شغل‌های لجستیک منطقه‌ای در مسافت‌های کوتاه بسیار بیشتر از مسافت‌های طولانی است.

امروزه کمپانی‌های لست مایل دلیوری (Last Mile Delivery) کارگران و رانندگان زیادی دارند؛ اما آنچه اهمیت دارد نگهداری این رانندگان برای مدت زمان طولانی‌تر است.

بازنده: ناوگان حمل و نقل اجاره‌ای

کمبود نیروی کار به ویژه در بخش حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی بیشتر است. بیشتر رانندگان این بخش سن بالای 50 سال دارند و در هفته 70 ساعت کار می‌کنند، در پارکینگ‌های می‌خوابند و هفته‌ها از خانواده‌های خود دور هستند.

طبق آمار به دلیل سختی کار بیش از یک سوم رانندگان در عرض سه ماه کار را ترک می‌کنند.

برای جذب و ماندگاری این رانندگان باید دستمزد آن‌ها افزایش یابد.

برنده: ناوگان حمل و نقل اختصاصی

رانندگانی که برای ناوگان اختصاصی کار می‌کنند، بر خلاف رانندگان در ناوگان حمل و نقل اجاره‌ای، امنیت شغلی بهتری دارند، حقوق بیشتری دریافت کنید و به طور کلی شرایط بهتری را تجربه می‌کنند.

با شروع همه‌گیری، تقاضا در ناوگان اختصاصی افزایش قابل‌توجهی داشت.

بازنده: شرکت‌های انبارداری

عملیات انبارداری نیز تحت فشار شدیدی قرار گرفته‌ است.

در فصل خرید و تعطیلات حجم بالایی از کالاها به انبارها سرازیر می‌شود، در شرایطی که انبارها کمبود نیروی کار دارند؛ این شرایط بسیار سخت است.

داده‌های فدرال رزرو در مورد کارکنان انبارداری، نشان داد که تعداد اشتغال در این بخش از روزهای اولیه همه گیری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این کمبود نیروی کاردر بخش انبار داری باعث می‌شود فرایند کار کامیون‌ها نیز دچار اختلال شده و این پروسه طولانی‌تر شود.

برای جذب کارگران بیشتر، شرکت‌های انبارداری باید به دنبال ارتقاء دستمزد و بهبود مهارت‌های کارگران باشند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها