برچسب‌ روی اپلیکیشن‌ها با محوریت حفظ حریم خصوصی در iOS 14

0
329

آیا به گزارش‌ها و اطلاعاتِ شرکت‌هایی مانند فیسبوک در مورد میزان تسلط و بهره برداری از داده‌های شما بر روی گوشی همراه؛ اطمینان دارید؟ طبق اخبار، اپل به این اطلاعات اعتماد دارد و قرار است میزان استفاده‌ی اپلیکیشن‌ها از داده‌های کاربران را به صورت لیبل هایی گزارش دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، اپل روز دوشنبه از ویژگی جدیدی در iOS 14 رونمایی کرد که به منظور حل مشکل حریم خصوصی در نظر گرفته شده است. این ویژگی جدید؛ برچسب‌هایی مشابه با برچسب‌های تغذیه‌ای بر روی مواد غذایی را منتشر می‌کند که به وضوح به کاربران می‌گوید چگونه یک برنامه از داده‌های آن‌ها استفاده خواهد کرد.

از نظر ظاهری، این ایده عالی است. مطابق اسلایدها که اپل در WWDC به اشتراک گذاشت، برچسب‌های برنامه به زبان ساده مشخص می‌کنند که چه داده‌ای به شما مرتبط است و از چه داده‌هایی برای ردیابی شما استفاده می‌شود. فقط یک مشکل جدی و واضح وجود دارد و آن این است که تمام اطلاعات موجود در برچسب، توسط خود شرکت‌ها و توسعه دهندگان برنامه‌ها گزارش می‌شوند.

سؤال مهمی که مطرح می‌شود این است ک اپل چگونه از صحت اطلاعات مطمئن می‌شود. اگر یک شرکت داده‌های نادرستی ارائه دهد آیا اپل پاسخگوی آن است؟ چه زمانی اپل همه‌ی برنامه‌های فروشگاه اپ خود را مجبور می‌کند تا چنین برچسب حریم خصوصی را به کار گیرند؟

اپل تا کنون به هیچ یک از این سؤالات پاسخ نداده است. سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و تلاش اپل در این راستا، قابل ستایش است؛ اما این تنها یک قدم ابتدایی است و راه طولانی برای تحقق آن در پیش است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها