کامل شدن نسخه چینی GPS با پرتاب ماهواره‌ی Beidou

0
280

چین روز سه شنبه با موفقیت ماهواره نهایی خود را با نام Beidou به فضا پرتاب کرد. این پاسخ پکن به سیستم GPS ایالات متحده است و به این كشور كمك می‌کند تا در سیستم ناوبری روی پای خود بایستد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت،  این ماهواره ساعت 10 صبح به وقت محلی از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در جنوب غربی سیچوان پرتاب شد. فرایند پرتاب این ماهواره به صورت لایو پخش شد و بعد از گذشت حدود 20 دقیقه با موفقیت در مدار قرار گرفت.

کشور چین بیش از دو قرن است که در شبکه ناوبری ماهواره‌ای مختص خود کار می‌کند. در اواسط دهه 1990 ؛ چین در تلاش بود که GPS متعلق نیروی هوایی ایالات متحده را کنار بگذارد و این کار را با پرتاب ماهواره‌ی Beidou  به قطعیت رساند.

این سومین پرتاب Beidou است که در جهت ارائه‌ی خدمات ارتباطی و ناوبری جهانی بعد از تکرارهای اول و دوم به ترتیب در چین و منطقه آسیا و اقیانوسیه انجام می‌شود. در واقع، بیشتر تلفن‌های ساخته شده توسط شرکت‌های چینی از جمله هواوی در حال حاضر از Beidou پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش رسانه دولتی CGTN، شبکه ناوبری چین از 55 ماهواره شامل 30 ماهواره که بخشی از نسخه سوم Beidou هستند تشکیل شده‌اند.

سال گذشته، چین از نظر اندازه سیستم ناوبری ماهواره‌ای از ایالات متحده پیشی گرفت. تجزیه و تحلیل کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین سال 2017 تخمین زد که پکن در سالهای 1994 تا 2020 به میزان 10.6 میلیارد دلار برای سیستم ماهواره‌ای جی پی اس خود هزینه کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها