توئیتر دوباره روی پست ترامپ برچسب راستی آزمایی زد

0
302

توئیتر اعلام کرد که توئیت جدید ترامپ را به دلیلی تریج خشونت و با برچسب ” public interest” پنهان کرده است؛ زیرا به عنوان تهدیدی برای آسیب رساندن به یک گروه است. در واقع به دلیل منافع عمومی اگر شخصی بخواهد می‌تواند با کلیک روی آن، این توئیت را مشاهده کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress ، توئیتر روز سه شنبه اعلام کرد هشدار روی توئیت رئیس جمهور دونالد ترامپ و پنهان شدن توئیت آن به دلیل تهدید جدی علیه معترضین در آمریکا، برای بار دوم از زمان شروع توئیت های ترامپ در ماه می؛ اعمال شده است.

ترامپ در این توئیت اعلام کرد: تا زمانی که من رئیس‌ جمهور شما هستم، به هیچ عنوان “منطقه خودمختار” در واشنگتن دی‌سی به وجود نمی‌آید. اگر کسی در این راستا تلاش کند با نیروی جدی مواجه خواهند شد.

یک سخنگوی توئیتر اعلام کرد که تیم‌های بخش ایمنی شرکت قبل از اعمال این محدودیت، با جک دورسی مدیر اجرایی توئیتر مشورت کردند.

فیسبوک که رویکرد و عکس العمل ضعیف‌تری نسبت به سخنرانی رهبران سیاسی داشته؛ همین پست ترامپ را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده است.

طبق اخبار حداقل 150،000 نفر توئیت ترامپ را پسندیده بودند و 33،000 آن را ریتوئیت کردند. پست وی در فیس بوک 12000 کامنت دریافت کرد.

این هشدار باعث افزایش چالش بین توئیتر و ترامپ شده که سالها از این شبکه برای سخنرانی و جمع کردن هوادارانش استفاده می‌کرد.

اولین واکنش جدی توئیتر علیه ترامپ به دلیل تهدید به زور علیه معترضین، از زمان مرگ  جورج فلوید، مرد سیاه پوست بود. ترامپ در توئیت پیشین خود از عبارت ” هرگاه غارتگری شروع شود، تیراندازی هم شروع خواهد شد” استفاده کرده بود.

توییتر این توئیت را پنهان کرد و اعلام نمود که این پیام قوانین شبکه در راستای “ستایش خشونت” را نقض کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها