برچسب “رسانه دستکاری شده” روی توئیت ترامپ

0
177

توئیتر برچسب جدید “رسانه دستکاری شده” خود را برای اولین بار در ویدئویی که توسط ترامپ ریتوئیت شد، اعمال کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، ویدئویی که توسط دونالد ترامپ ریتوئیت شده اولین توئیتی است که با برچسب جدید “رسانه‌های دستکاری شده” در توئیتر مشخص شده است.

این شرکت ماه گذشته رسماً سیاست جدیدی را رونمایی كرد كه گفته بود رسانه‌هایی كه “بطور قابل توجه و فریبنده تغییر كرده یا دستکاری شده‌اند” در صورت مشخص شدن با این برچسب نمایش داده می‌شوند.

این ویدئو که در ابتدا توسط مدیر رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید دن اسکاوینو به اشتراک گذاشته شده بود؛ توسط ترامپ ریتوئیت شد.

این توئیت در واقع از فیلم‌های ضبط شده هنگام سخنرانی جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات، استفاده شده و ویرایش شده است تا به نظر برسد که گویی بایدن که شنبه در کانزاس سیتی صحبت کرده در حین سخنرانی خود این جمله را بر زبان آورده که دونالد ترامپ دوباره رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. دونالد ترامپ با ریتوئیت کردن این بخش از سخنان بایدن در توئیتر نوشته است: “با سخنان جو موافقم”.

در نسخه ویرایش شده فیلم، بایدن می‌گوید: “ببخشید. ما فقط می‌توانیم دونالد ترامپ را دوباره انتخاب کنیم. ” که این جمله با دستکاری به نوعی برداشت اشتباهی از جملات بایدن را به تصویر می‌کشید. بایدن در سخنرانی خود این کلمات را بر زبان آورد: “ما فقط می‌توانیم ترامپ را انتخاب کنیم، اگر در چرخهٔ تیرباران کردن همدیگر گیر کنیم.”

توئیتر برای تشخیص توئیت های دستکاری شده، به ابرداده، متن توئیت و اطلاعات عمومی کاربران توئیتر نگاه می‌کند. سیاست جدید توئیتر پس از سالها انتقاد به تصویب رسید که این شرکت به اندازه کافی برای جلوگیری از آزار و اذیت و دروغ روی سیستم عامل خود اقداماتی را انجام نداده است.

علاوه بر این در طی این سال‌ها تماس‌های زیادی از سوی دموکرات‌ها و منتقدین صورت گرفته که نشان می‌دهد رئیس جمهور ترامپ در داستان‌هایی مانند تهدید افراد درگیر در استیضاح خود و موارد دیگر توئیت هایی را منتشر کرده است که خوشایند نبوده است.

در هر حالت، توئیتر اعلام کرد که توئیت های مشکوک توسط رهبران را بررسی و فاش می‌کند، اما توئیتر معتقد است که حذف نکردن آن‌ها از روی پلتفرم بخشی از سیاست این شبکه در راستای گفتمان عمومی است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها