بریتانیا دسترسی به اینترنت را حق قانونی شهروندان مانند آب و برق می داند

0
443
بریتانیا دسترسی به اینترنت را حق قانونی شهروندان مانند آب و برق می نامد|کالاسودا

بریتانیا دسترسی به اینترنت را حق قانونی شهروندان مانند آب و برق می نامد|کالاسوداکالاسودا_بریتانیایی ها تصمیم گرفتند  که برای ۶۵ میلیون نفر از ساکنین خود اینترنت را به عنوان حق قانونی شهروندان در نظر بگیرند. این حق شامل اتصال به اینترنت سریع و قابل اعتماد است .

اداره دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا این تصمیم را در روز ۲۰ دسامبر اعلام کرد، دولت به ارائه دهندگان  اینترنت نیز برای اجرای این طرح نیاز دارد . طرحی که پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۲۰ به سرانجام برسد.

وزیر فرهنگ، کارن برادلی در بیانیه ای در این خصوص گفت: “ما میدانیم که پهنای باند برای خانه ها و کسب و کارها مهم است .ما می خواهیم همه از یک اتصال سریع و قابل اعتماد بهره مند شوند.

این بخشی از کار ماست تا اطمینان حاصل کنیم که زیرساخت های مخابراتی بریتانیا مناسب آینده است و همچنان به ارائه ارتباطاتی که مصرف کنندگان در عصر دیجیتال نیاز دارند، ادامه خواهیم داد .

انگلستان ، تا حداقل ۱۰ مگابیت در ثانیه از سرعت داده ها را به مشتریان خود ارائه خواهد داد. نرخی که به اندازه کافی “مطابق با الزامات یک خانواده متوسط” است. ده مگابیت در ثانیه به این دلیل انتخاب شده که برای گشت و گذار در وب مناسب است.

البته شکی نیست که  گیمرها، ممکن است بخواهند اطلاعات بیشتری را خریداری کنند . شاید ۲۰ مگابیت در ثانیه.

جالب است که چنین موضوعی در وزارت ارتباطات ایالات متحده پذیرفته شده نیست . دولت ترامپ قصد ندارد مثل بریتانیا اینترنت را جزو حقوق شهروندی قرار دهد .

اما برادلی، وزیر فرهنگ بریتانیا  در خصوص قانون جدید می گوید ؛ این قانون “بدون در نظر گرفتن جایی که شهروندان در آن زندگی و یا کار می کنند در نظر گرفته می شود . شعار ما این خواهد بود ؛ باند پهن با سرعت بالا ، برای همه شهروندان قانونی  انگلستان.