بزرگ ترین پروژه زیرساختی اروپا Crossrail نام گرفت

0
462
بزرگ ترین پروژه زیرساختی اروپا Crossrail نام گرفت|کالاسودا

بزرگ ترین پروژه زیرساختی اروپا Crossrail نام گرفت|کالاسوداکالاسودا_درست در زیر مرکز شهر لندن پروژه‌ای در دست ساخت است که بزرگترین پروژه ساخت‌وساز در تاریخ بریتانیا و البته اروپا  به شمار می‌رود.

 این پروژه ۱۶ میلیارد یورویی به نام ” Crossrail” یک خط جدید مترو است که به زودی افتتاح خواهد شد.

تعدادی از دستگاه های حفاری تونل که در این پروژه به کار گرفته شده‌اند، ساخت آلمان هستند. هریک از این دستگاه‌ها نزدیک به یازده میلیون یورو قیمت دارند.

حفاری  هر صد متر تونل زیر رودخانه تایمز لندن حدود یک هفته طول می‌کشد. برای هر دستگاه حفاری ۲۰ کارگر به خدمت گرفته شده‌اند که ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند.

 تا کنون نمایندگان ۵۰ شهر و سازمان از پروژه  Crossrail  بازدید کردند. جدا از مسائل اقتصادی، این پروژه به‌خصوص از نظر مهندسی دارای جذابیت‌های فراوانی است. ایستگاه جدید استپنی گرین در شرق لندن تنها چند متر از یک زمین فوتبال محلی پرطرفدار در این منطقه فاصله دارد.

هزینه ساخت خط جدید حدود ۱۶ میلیارد یورو براورد شده است . عملیات ساخت این پروژه از  سال ۲۰۰۹ آغاز شد. از این پروژه در حال حاضر به عنوان بزرگترین پروژه‌ زیرساختی در اروپا یاد می‌شود. این خط مترو شامل ۴۰ ایستگاه است که ده ایستگاه آن جدید هستند.

مهندسان دو سال تمام برای طراحی بهترین مسیرهای تونل زیرزمینی وقت گذاشتند .در مجموع ۴۲ کیلومتر تونل جدید به شبکه حمل و نقل اضافه شده است که قطر هریک ۷ متر است. تونلی که در تصویر می‌بینید متعلق به ایستگاه خیابان لیورپول است که قرار است نقطه تلاقی با دو خط دیگر باشد.

قرار است خط جدید “الیزابت” نام ‌گیرد. واگن‌های قطار در خط جدید حدود ۲۰۰ متر طول دارند که دوبرابر واگن‌های کنونی متروی لندن خواهد بود. هر واگن ظرفیت حمل ۱۵۰۰ مسافر را دارد. واگن‌های کنونی ظرفیت حمل ۸۰۰ مسافر را دارند.

طبق برآوردها سالانه ۲۰۰ میلیون مسافر توسط خط جدید جابه‌جا خواهند شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها