بسته امنیتی فتوشاپ برای کاربران ارائه می شود

0
401

کالاسودا – شرکت ادوبی برای رفع آسیب پذیری های بحرانی که برای فتوشاپ به وجود آمده بود، نسخه های امنیتی ارائه خواهد کرد.

بارها پیش آمده که بسیاری از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری درصدد کشف آسیب‌پذیری‌های جدیدی باشند تا شرکت‌های توسعه‌دهنده آنها به انجام به‌روزرسانی و محافظت از حریم خصوصی کاربران اقدام کنند. چندی پیش نیز تعدادی نقص امنیتی در برنامه فتوشاپ کشف و به شرکت اطلاع داده شد.

در همین راستا، شرکت ادوبی بسته امنیتی منتشر کرد که نقاط آسیب پذیر مهمی را که در برنامه فتوشاپ CC 19.1.5 و ورژن قبلی آن در ویندوز و مک او اس بود، رفع می کند. شرکت ادوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که تیمی از متخصصان زبده فعال در این شرکت تصمیم گرفته‌اند پیش از موعد مقرر، به انتشار و عرضه یک نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای نرم افزار فتوشاپ اقدام کنند تا از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری به عمل بیاورند.

این دو آسیب پذیری جدی به هکر اجازه می دهد تا کد دلخواه را در زمینه کاربر فعلی در سیستم هدف قرار دهد. این آسیب پذیری به دلیل اجرای عملیات نامناسب حافظه با نسخه های فتوشاپ ادوبی است. وجود آسیب‌پذیری و ضعف‌ های امنیتی در نرم ‌افزارهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌ دهد که با نفوذ به خلأ و حفره‌های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد موردنظر دسترسی پیدا کنند که این در نهایت، حریم خصوصی کاربران رایانه و اینترنت را نقض می ‌کند.

کاربرانی که خواهان دریافت این بسته امنیتی هستند می توانند در تاریخ مقرر شرکت، نسبت به نصب این بسته در سیستم عامل های ویندوز و مک او اس خود همت ورزند تا سیستم خود را از هرگونه خطر هک در امان دارند.

توضیحاتی در خصوص ادوبی

ادوبی، یک شرکت آمریکایی سازنده نرم ‌افزارهای کامپیوتری است. عمده فعالیت این شرکت در تولید نرم‌افزارهای طراحی و گرافیک است. ساختمان مرکزی این شرکت درشهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا قرار دارد. ادوبی بیشتر به خاطر نرم‌ افزار ویرایش تصویر فتوشاپ و نرم ‌افزار سند قابل حمل پی دی اف و ادوبی کریتیو سوئیت مشهور است. این شرکت اخیرا به مقوله امنیت توجه بیشتری نشان داده و در صدد است به تمامی کاربرانش اعلام کند که به شدت درصدد افزایش ضریب ایمنی و امنیت سایبری محصولاتش بوده و به این ترتیب به سرعت از متخصصانش خواسته که مشکل و آسیب‌پذیری‌های موجود را پیدا کرده و برطرف کنند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید