بسیج شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با اطلاعات نادرست کرونایی

0
437

مقامات نیویورک به عنوان یکی از مقامات بهداشتی در صدد مبارزه با اطلاعاتی هستند که در خصوص جلوگیری و درمان کرونا در سایت ها و فضای مجازی مشاهده می‌شود. آنها همچنین برای همکاری علیه مسئله ای که سازمان بهداشت جهانی آن را infodemic یاد می‌کند، تیم تشکیل دادند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnn، سازمان بهداشت جهانی این واژه را به عنوان اطلاعات بیش از حد – درست یا غلط – حول یک موضوع تعریف می‌کند که موجب میشود افراد در صورت نیاز به منابع قابل اعتماد و گرفتن راهنمایی به آن مراجعه کنند. مشکلی که وجود دارد این است که اطلاعات غلط نیز حول آن مسئله می‌توانند به صورت گمراه کننده در رسانه‌های اجتماعی پخش شوند.

ویروس کرونا که به عنوان CoVID-19 شناخته می‌شود، ماه ژانویه در چین گسترش یافت و اکنون بیش از 85000 نفر را در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب درگیر کرده است. با شیوع این بیماری، ادعاهای دروغین در مورد نحوه شروع، علایم و وعده‌های درمانی زیاد شد و این موضوع در شبکه‌های اجتماعی چشمگیر بود.

اطلاعاتی که سریع تر از ویروس گسترش می یابد

الکساندرا کوزمانوویچ، مدیر رسانه‌های اجتماعی سازمان بهداشت جهانی، در مورد منابع قابل اعتماد کسب اطلاعات این بیماری گفت: در این مورد خاص به نظر می‌رسد که اطلاعات بعضا نادرست سریع تر از خود ویروس در حال گسترش یافتن است.

فیسبوک و توئیتر نیز در صدد مبارزه با اخبار جعلی مرتبط با ویروس کرونا هستند. او می گوید که سازمان WHO نیز به طور مستقیم با رسانه‌های اجتماعی بزرگ در تماس است تا اطمینان حاصل کند که کاربران به سمت منابع معتبر هدایت می‌شوند.

هنگامی که کاربران رسانه های اجتماعی در فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام به جستجوی “coronavirus” می پردازند ، آنها ابتدا به اطلاعاتی از WHO ، مرکز کنترل بیماریها یا وزارت بهداشت ملی کشور خود هدایت می شوند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین با انتشار شیوع بیماری در سراسر جهان ، در تلاش است تا اطلاعات را در طیف وسیعی از زبانها تولید کند. هرچه کمپین های اطلاعات نادرست روی فضای دیجیتال پیچیده تر می‌شوند ، سازمان جهانی بهداشت و دیگر مقامات بهداشت جهانی باید تلاش بیشتری انجام دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها