بهبود ویژگی street view در نقشه گوگل

0
490
بهبود ویژگی street view در نقشه گوگل|کالاسودا

بهبود ویژگی street view در نقشه گوگل|کالاسوداکالاسودا – گوگل مپس یکی از محبوبترین برنامه های گوگل است که بسیار کاربردی است، یکی از ویژگی هایی که ان را بسیار محبوب کرده است ویژگی Street View است.

 تاکنون می توانستیم آدرس مکانها را در گوگل جستجو کنیم و تصویری حقیقی از آن را ببینیم، اما با ویژگی street view میتوانیم با دوربینهای ماهواره ای به دل نقشه رفته و حتی بلوک و درب کنار آن را نیز ببینیم. گوگل این کاررا با ویژگی پانوراما و 15 دوربین انجام داده است، بدین صورت که دستگاهی به نام Rosette که 15 دوربین در بالای آن نصب شده است و حین حرکت از ان مکان ها از ان عکسبرداری کرده است.

 از انجایی که گوگل این کار را با عکسبرداری انجام داده بود، گاهی اوقات هنگ هایی موقع بالا آمدن هر تصویر مشاهده می شد و یا تصویر به درستی لود نمیشد. گوگل این کار را با قرار دادن چند دوربین و اضافه کردن یک دوربین دیگر در اطراف سوژه و تصویر برداری مجدد از جهات مختلف بهبود بخشیده است. البته این کار را نه با خودرو، که با استفاده از نرم افزارهای ماهواره ای به انجام رسانده است. گوگل از الگوریتم متعادل سازی جریان نوری و نرم افزارها و انجام تحلیلهایی روی پیکسلهای هر تصویر استفاده کرده است تا در نهایت تصویری بدون لگ و پرش به مخاطب عرضه کند.

 این رویکرد جدید سبب میشود که تصاویری که روی آنها زوم میشود، کمتر مصنوعی به نظر برسند و دارای شکل هندسی بهتری باشند. برای دیدن تغییرات بهتر است روی نقشه گوگل به مکانهای تاریخی و مشهور دنیا سر بزنید و به صورت لایو آنها را ببینید تا متوجه این بهبودها شوید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها