آشنایی با بهترین مانیتورهای اولتراواید ۲۰۱۹ مناسب فیلم و گیم

0
994
آشنایی با بهترین مانیتورهای اولتراواید ۲۰۱۹ مناسب فیلم و گیم

کامپیوتر دسکتاپ خود را به یک مرکز فرمان با بهترین مانیتور اولتراواید درآورید. در ادامه با بهترین مانیتورهای اولتراواید 2019 آشنا خواهیم شد.

گاهی اوقات شما برای انجام امور نقشه کشی و فتوشاپ نیاز به مانیتورهای عریض تر از حالت معمولی ۱۶:۹  دارید. اگر شما یک فرد حرفه ای و خلاق هستید و یا گیمری هستید که به دنبال تجربه یک بازی با استفاده از دستگاه های واقعیت مجازی است، مانیتورهای اولترا واید شدیدا به شما پیشنهاد می شود. در زیر با تعدادی از این مانیتورها آشنا خواهید شد. برای آشنایی با بهترین مانیتورهای ۴K 2019  نیز لینک پیشنهادی را بخوانید.

مانیتور اولترا واید SAMSUNG CF791

اگر به دنبال یک مانیتور با حساسیت بالا و یک اندازه بزرگ هستید می توانید این مدل را انتخاب کنید. این مانیتور که قیمت آن از ۸۰۰ دلار شروع می شود صفحه نمایشی خیره کننده داشته و انتخاب مناسبی برای گیمرها، افراد حرفه ای و … است.

مهمتر از همه این مانیتور 34 اینچی سخت افزاری قابل توجه است. طراحی بصورت ساده ، بی دردسر و حرفه ای انجام گرفته است. هنگامی که جلوی این صفحه نمایش خمیده عظیم نشسته اید ، به نظر می رسد که قاب و پایه در هم ترکیب شده اند. رنگها دید شما را از هر زاویه ای اشباع می کنند ، و این یک مانیتور همه جانبه است.

CF791 کیفیت تصویر خیره کننده ای دارد ، با رنگهای سیاه غنی ، رنگهای زنده و شاد – گویی درست در خارج از جعبه تصویر آنها را مشاهده میکنید. بدون هیچ گونه اضافه کاری ، این مانیتور از نسبت کنتراست ستاره ای 910: 1 برخوردار است ، که از این نظر آن را بسیار بهتر از رقبای مشابه قرار می دهد.

این سطح کیفیت در صفحه نمایش استاندارد 16: 9 بسیار برجسته خواهد بود. این واقعیت که در صفحه نمایش عظیم 21: 9 یک منحنی عمیق قرار دارد ، تماشای آن را واقعاً دیدنی می کند. محتوای ویدیو به لطف سرعت رفرش 100 مگاهرتز مانیتور ، و FreeSync AMD ، غنی و روان است.

علاوه بر صفحه نمایش خیره کننده ، این مانیتور از یک طراحی بیرونی ساده و حرفه ای نیز برخوردار است که آن را شاخص می کند. در کنار یک کیس بازی جالب که دارای  LED است ، می تواند جذاب تر شود. این سخت افزار از انواع مختلفی پورت پشتیبانی می کند که شامل یک DisplayPort ، دو HDMI و دو درگاه USB-A است.

سامسونگ CF791 نیازی به طراحی خارجی چشمگیر ندارد. اندازه، دقت و وضوح آن باعث شده تا به خودی خود تبدیل به یک نمایشگر بزرگ شود. افت قیمت اخیر نیز قیمت آن را نیز مقرون به صرفه تر می کند.

مانیتور اولترا واید SAMSUNG CF791

بهترین مانیتور اولترا واید برای بازی: Alienware AW3418DW

مانیتور 34 اینچی Alienware Dell یک گزینه عالی برای گیمرها است. این محصول با وضوح 3،440 در 1،440 توسط یک صفحه IPS خمیده تکمیل شده (1900R) تولید رنگ های غنی و زاویه دید وسیع را در خود جای می دهد. این محصول از فناوری G-Sync Nvidia برای فریمرهای روان، بدون آزار چشم و سرعت تازه سازی بیش از حد اورکلاک (100 گیگاهرتز بومی ، اورکلاک 120 هرتز) پشتیبانی می کند.

AW3418DW شامل شش دکمه منوی فیزیکی برای تغییر حالت های از پیش تعیین شده ، اورکلاک اتوماتیک ، تثبیت حالت تاریک و کنترل روشنایی و کنتراست است.دکمه ها به راحتی در زیر لبه پایین صفحه قرار گرفته ، یک جک خطی ، جک هدفون ، چندین درگاه USB ، خروجی DisplayPort و خروجی HDMI را در ان پیدا خواهید کرد.

طبق سنت Alienware ، نوارهای LED قابل تنظیم در امتداد ستونهای زاویه دار در قسمت عقب و روی پایه قرار گرفته اند. همچنین می توانید آرم محبوب سر بیگانه Alein را که در پشت می درخشد ، ببینید. حاشیه های سیاه صفحه در بهترین حالت حداقلی است در حالی که پشت آن با تیتانیوم روکش فلزی پرداخت شده است.

بررسی های ما حاکی از کنتراست چشمگیر و دقت رنگی عالی است ، این مانیتور ایده آل برای کشف بازی های پر جنب و جوش و اصطلاحا اکتیو است.

توجه داشته باشید که اکنون دل یک مدل جدیدتر – AW3420DW – را با قیمت 1500 دلار به فروش می رساند. این شبیه به مدل ذکر شده در بالا است ، اما زمان پاسخ را به 2ms کاهش می دهد. همچنین مشخصات روشنایی افزایش یافته و سرعت بارگیری بومی 120 هرتز را نشان می دهد.

بهترین مانیتور اولترا واید برای بازی: Alienware AW3418DW

مانیتورهای اولترا واید PREDATOR Z35 ایسر

یکی از بهترین مانتیورهای گیمینگ این مانیتور اولترا واید ایسر است که دارای نرخ رفرش ۲۰۰ هرتز است. این نمایشگر فوق عریض 35 اینچی با پشتیبانی از تکنولوژی جی-سینک شرکت Nvidia و سرعت بازسازی 200 هرتز، یکی از مناسب‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین گزینه‌ها برای انجام بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌آید.

این مانیتورها یک تجربه همه جانبه عالی برای بازی گیمرها ارائه می دهند. اما به نظر می رسد که این مانیتور دارای انحنای زیادی است. این نمایشگر دارای اندازه ۳۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به میزان قابل توجهی رضایت گیمرها را جلب خواهد کرد. عملکرد این مانیتور نیز در سطح چهانی است و می تواند گیم پلی بازی ها را با سرعت و روانی خاصی ارائه کند.

نکات مثبت Acer Predator Z35 به همین‌جا ختم نمی‌گردد. مانیتور ذکر شده در کنار زمان تاخیر نسبتا مناسب 4 میلی ثانیه‌ای، زاویه دید گسترده‌ی 178 درجه‌ای را برای کاربر فراهم می‌آورد. همچنین این مانیتور مجهز به فناوری G-Sync انویدیا شده است تا میزان لگ‌های تصویر به حداقل برسند.

خروجی‌های تصویر Predator Z35 شامل یک درگاه Display port نسخه 1.2 و یک درگاه HDMI نسخه 1.4a است. البته ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا فقط دو نوع خروجی تصویر برای مانیتوری در این سطح در نظر گرفته شده است؟ پاسخ کاملا روشن است، محصولی در این سطح و امکانات برای آشکار سازی قدرت خود، به جدیدیترین و با کیفیت‌ترین درگاه های تصویر موجود نیازمند است در غیر اینصورت کیفیت تصویر خروجی و سایر امکانات این مانیتور با کاهش عملکرد مواجه می‌شوند.

مانیتورهای اولترا واید PREDATOR Z35 ایسر

بهترین مانیتور اولترا واید برای مک: LG 34WK95U-W

اگر به دنبال یک مانیتور اولترا واید هستید اما نمی‌خواهید که رزولوشن را فدای سایز نمایشگر کنید، مانیتور اولترا واید ال جی مدل 34WK95U-W به شما پیشنهاد می‌شود. این مانیتور فوق عریض از رزولوشن 5120 در 2160 پیکسل بهره جسته و مجهز به یک پنل Nano-IPS و HDR است. این نمایشگر کاملا مسطح است و احتمالا باید مکان مناسبی را برای آن اختصاص دهید.

مانیتور اولترا واید ال جی مدل 34WK95U-W از پورت‌های تاندربولت 3، یک پورت USB-C، دو پورت HDMI، یک دیسپلی پورت و دو عدد پورت USB-A بهره می‌برد. توصیه می‌شود این مانیتور را به دیوار وصل نکنید؛ چرا که در این صورت دسترسی به پورت‌ها کمی مشکل خواهد شد. همچنین در صورتی‌که نمایشگر به دیوار متصل شود امکان استفاده از جوی استیکی که برای کنترل منو و تغییر تنظیماتی نظیر کنترل دستی دمای رنگ‌ها، حالت‌های مختلف تصاویر و تنظیم اشباعیت رنگ‌ها، در پشت این مانیتور تعبیه شده است، خیلی مشکل می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که این مانیتور ال جی علاوه بر برخورداری از رزولوشن بالا از 90 درصد گاموت رنگی AdobeRGB نیز پشتیبانی می‌کند. حطای رنگی این نمایشگر تنها چیزی در حدود 1.1 بوده و منحنی گاموت آن 2.2 است که در میان مانیتورهای اولترا واید رده بالا، بهترین است. قابل توجه است که هیچکدام از فناوری‌های FreeSync و G-Sync در این مانیتور به کار نرفته است و نرخ رفرش استاندارد آن 60 هرتز است که مشخصا برای اجرای برخی از بازی‌های ویدیویی مقدار مناسب و کافی نیست. با این حال اگر به دنبال یک مانیتور اولترا واید ال جی قدرتمند برای مک هستید، نمایشگر ال جی مدل 34WK95U-W گزینه خوبی برای انتخاب است. گفتنی است این مانیتور فوق عریض با قیمت 1000 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

بهترین مانیتور اولترا واید برای مک: LG 34WK95U-W

بهترین مانیتور اولتراواید G-sync : Acer Predator Gaming X34

نمایشگرهای بازی بسیار خوبی در آنجا وجود دارد و بسیاری از آنها از فناوری G-Sync پشتیبانی می کنند ، اما اگر به دنبال بهترین اولتراواید در این زمینه هستید که که همه آپشن‌های عالی را در خود داشته باشد، مشابه   Acer Predator X34 را نمی توانید پیدا کنید. این مانیتور دارای رزولوشن 3،440 در 1،440 است نرخ رفرش آن در حدود 100 هرتز است. در حالت اورکلاک نرخ رفرش این نمایشگر به 120 هرتز نیز می‌رسد. اگرچه میزان روشنایی این نمایشگر خیلی عالی نیست و تنها 300 نیت است، اما همین اندازه برای یک صفحه نمایش غیر HDR کاملا کافی است.

گفتنی است به لطف بهره‌مندی از پنل IPS، این دستگاه زوایای دید فوق‌العاده‌ای را برای کار و همچنین بازی برای کاربر فراهم می‌کند. قابل ذکر است که زمان پاسخگویی این نمایشگر 4 میلی ثانیه بوده و پشتیبانی رنگ آن نیز بسیار عالی و قدرتمند است. این مانیتور از عمق رنگ 8-Bit بهره برده و دقت رنگ آن در تمام طول صفحه بسیار عالی و قابل قبول است.

گفتنی است تکنولوژی G-Sync انویدیا به کار رفته در این مانیتور، سبب می‌شود که هیچگونه شکست تصویری پیش نیاید. در آخر باید گفت که مانیتور Ultra Wide ایسر Predator گیمینگ X34، بهترین مانیتور برای گیمرهای حرفه‌ای است اما اگر تمایل دارید از تکنولوژی G-Sync نیز بهره ببرید، مطمئنا هیچ نمایشگر اولترا وایدی بهتر از ایسر Predator گیمینگ X34  نخواهد بود. این مانیتور با قیمت 800 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

بهترین مانیتور اولتراواید G-sync : Acer Predator Gaming X34

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها