به روز رسانی جدید تقویم گوگل منتشر شد

0
479

کالاسودا – با به روز رسانی جدید Google calendar 6.0، طراحی و رابط کاربری این اپلیکیشن با تغییراتی مواجه خواهد شد.

به نظر می رسد که این به روز رسانی برای عموم کاربران منتشر شده است و آنها را با طراحی و ظاهر جدید این تقویم مواجه خواهد کرد. پیش از این گوگل آپدیت هایی را نیز برای دیگر برنامه های خود از قبیل گوگل فوتوز و ماشین حساب و … خود نیز منتشر کرده بود. این آپدیت جدید یک طراحی فوق العاده و تغییرات گسترده ای را روی این اپلیکیشن اعمال خواهد کرد، اما عملکرد آن بدون تغییر باقی مانده است.

ظاهر این تقویم از حالت قبل حس سفید بودن بیشتری به کاربر می دهد که احتمالا این تغییرات به دلیل همراستا شدن با اندروید پای بوده است. همچنین گوگل فونت Google Sans را نیز به مجموعه فونت های برنامه تقویم گوگل اضافه کرده است. در حالی که آیکون ورودی و اولیه این اپلیکیشن اندکی تغییر کرده است، صفحه داخلی سفید بوده و یک علامت + قرمز رنگ در صفحه اصلی باز شده پیش روی کاربر وجود دارد. بازدید چندگانه از روزیهای مختلف یا Multi day Views در ورژن 6 اندکی با ورژن قبلی متفاوت است. همچنین چندین تغییر بصری دیگر نیز در این به روز رسانی وجود دارد که پس از نصب متوجه آن خواهید شد.

نسخه های قبلی تقویم گوگل حالت فلت و صافی داشتند و خبری از حالت برجسته در منوها نبود. اگر کار با منوهای رنگی و ظاهر رنگی اپلیکیشن ها را دوست دارید، ممکن است از این آپدیت استقبال نکنید. گوگل اساسا رنگ را از این برنامه خود حذف کرده و ظاهر ساده ای به آن داده است. احتمالا این رویه در مورد جی میل و یوتیوب نیز تکرار خواهد شد و باید منتظر تغییر ظاهری این اپلیکیشن ها در هفته های آتی و ارائه یک آپدیت جدید برای آنها همانند ماشین حساب، تقویم و گوگل فوتوز باشیم. اما انتظار تغییر در عملکرد و نحوه کاربری این برنامه ها را نداریم و تنها تفاوت در طراحی ایجاد خواهد شد.

بسیاری استدلال می کنند که مسیر جدیدی که گوگل در طراحی برنامه هایش و ساده سازی آنها در پیش گرفته امری درست است، چرا که با این کار مشوق ساده سازی و عدم استفاده از رنگ های شارپ است. این شرکت از رنگ های خنثی با زمینه های سفید استفاده می کند و تغییراتی اعمال می کند که برای کاربران خوشایند باشد. اما در نهایت همه چیز به ترجیحات فردی کاربران بستگی دارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید