به روز رسانی جدید و جذاب مرورگر فایرفاکس

0
1134

کالاسودا_موزیلا فایرفاکس مرورگر محبوب امروز اعلام کرد که قرار است از افزونه جدید خود رونمایی کند ، این افزونه Advance ( پیشرفته ) نام دارد و دارای یک هوش مصنوعی است که می تواند جستجو و دسترسی به اطلاعات را برای کاربران راحت تر کند.

این افزونه بخش برنامه آزمایش خلبان فایرفاکس می باشد. این افزونه از یک هوش مصنوعی قدرتمند بهره می برد که می تواند علایق کاربران را شناسایی و تشخیص دهد.

نحوه کار این افزونه بدین شکل است : زمانی که شما این افزونه را فعال کردید می تواند یا به حالت معمولی یا پیشرفته جستجوهای خود در اینستاگرام را انجام دهید.این افزونه می تواند سلایق و علایق شما را نسبت به سایت هایی که بازدید می کنید پیدا کند و زمانی که این اطلاعات را دریافت کرد صفحاتی را به شما پیشنهاد می کند.این صفحات پیشنهادی در بخش (( برای شما )) دیده خواهد شد.اما اگر این افزونه خطاهایی داشت کاربران می توانند با ارسال نقدهای خود باعث بهتر شدن این افزونه شوند.

این ویژگی بخش از طرح ابتکاری شرکت می باشد که هدف آن هم ارائه بهتر و بی نظیر صفحات می باشد و می تواند بخش های جدیدی از اینترنت را به کاربران معرفی کند. اولین تلاش در این زمینه بهبود رابط کاربری کاربران با بخش هیستوری و نشان شده ها می باشد که در ورژن فایرفاکس در ماه نوامبر به این برنامه اضافه شد.

زمانی وجود داشت که بعضی از موتورهای جستجوگر باعث گمراهی کاربران می شدند و بعد از ۱۶ سال بلاخره این افزونه پیشرفته می تواند حل این مشکل شود.

برای اینکه ماشین های هوش مصنوعی بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند باید به خوبی هیستوری شما را مورد بررسی قرار دهند.البته موزیلا نگران دسترسی به اطلاعات کاربران خود نیز می باشد ولی در تلاش است تا بتواند بهترین امنیت را برای این هوش مصنوعی تعبیه کند.

موزیلا فایرفاکس یک مرورگر وب آزاد و متن-باز برگرفته از مجموعه نرم‌افزار اینترنت موزیلا (en) است که توسط بنیاد موزیلا توسعه و پشتیبانی می‌شود. براساس آمار ماه می ۲۰۱۴، این مرورگر ۲۴٫۹٪ از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داد.

این مرورگر در ابتدا بیشتر بین کاربران لینوکس محبوبیت داشت، ولی رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در اینترنت اکسپلورر پراستفاده‌ترین مرورگر وب، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌ها از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر وب را آغاز کردند تا جایی که بدون نصب پیش‌فرض روی ویندوز یا مکینتاش، طی چند سال پراستفاده‌ترین مرورگر وب جهان بود.

فایرفاکس محبوبیت خود را مدیون داشتن سطح بالایی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی و افزونه‌هایش است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها