به فاصله خم کردن انگشتانتان شارژ هدیه بگیرید

0
359

شارژ،شارژر،نانو،تولید برقکالاسودا_گروهی از پژوهشگران  دانشگاه بوفالو و آکادمی علوم چین موفق به ابداع نوعی تکنولوژی مبتنی بر شارژ شدند که در نوع خود منحصر به فرد است

این روزها شارژ و شارژرها از اهمیت بالایی بین کاربران برخوردارند . درواقع همه ما برای انجام امور روزمره به شارژرها وابستگی داریم . اکنون ، پژوهشگران حوزه فناوری نوعی  نانوشارژر طراحی کرده اند که می توان همزمان با حرکت انگشتان برق تولید کند .

اما چگونه ؟ این ابزار جدید برای تولید برق و شارژ کردن ،  متکی به پدیده ای موسوم به اثر برق اصطکاکی است. اثر برق اصطکاکی نوعی الکتریسیته تماسی است که در آن ماده ای خاص در تماس با ماده ای دیگر باردار می شود. برای تولید برق از حرکات بدن با استفاده از ابزار مذکور از موادی همچون طلا و پلییدیدیل سیلکسان و همین طور لایه های نازکی از چند ماده مختلف دیگر استفاده شده است.

نانو،شارژاین نوع شارژر تازه که تولیدگر نانوی مالشی یا triboelectric nanogenerator نام دارد، یک زبانه فلزی کوچک است که با چسباندن آن به بخش های مختلف بدن می توان از آن برق تولید کرد.بنابراین اگر زبانه مذکور به انگشت چسبانده شود با کج و راست کردن آن الکتریسیته تولید می شود.

توضیح تکمیلی نیز این که ؛ اصطکاک مجموعه این مواد در زمان کج و راست کردن ابزار مذکور باعث تولید برق می شود.از مشخصات ظاهری این ابزار می توان به این موارد اشاره کرد که  این نانوشارژر ۱.۵ سانتیمتر طول و ۱ سانتیمتر پهنا دارد و حداکثر ولتاژ قابل تولید با استفاده از آن ۱۲۴ ولت است. شارژ تولید شده از طریق این نانوشارژر در زمان خم کردن انگشت برای روشن کردن همزمان ۴۸ چراغ LED  کافی است و لذا تا تکمیل آن برای تبدیل به شارژر گوشی راه درازی در پیش است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها