بی‌ام‌ وِ می‌گوید i3 REx آینده‌ای ندارد

0
184
i3 REx

پیشرفت‌های موجود در زمینه‌ی باتری‌های لیتیوم یونی در خودروها، فناوری range-extender را منسوخ کرده است؛ از این‌رو خودرو i3 REx نیز آینده‌ای ندارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی‌نت، از ابتدای ورود خودروهای الکتریکی، این وسایل به‌سختی به فروش می‌رفتند. این وسایل حتی امروزه و باوجود پیشرفت فناوری‌های در این زمینه، نیز فروش سخت‌تری نسبت به خودروهای سوختی دارند؛ ازاین‌رو خودروسازان تصمیم گرفتند از فناوری range extenders در این ماشین‌ها استفاده کنند. i3 Rex نیز یکی از این مدل‌ها است.

بی‌ام‌ وِ معتقد است زنگوله مرگ i3 Rex در نمایشگاه اتومبیل 2019 لس‌آنجلس به صدا در آمده است. خبرگزاری Green Car گزارش داد که این خودروساز معتقد است که i3 Rex آینده‌ای ندارد. این نظر Jan Freimann مدیر بی ام و است.

i3 REx

Freimann در زمینه فن‌آوری باتری در نمایشگاه اتومبیل اعلام کرد؛ فناوری باتری لیتیوم یونی به‌اندازه کافی پیشرفته است تا بتواند range-extenders را در خودروهای هیبریدی کنار بگذارد. اگرچه این فناوری در مراحل اولیه رشد خود به سر می‌برد؛ اما رشد بسیار سریعی دارند.

نکته: در فناوری range-extending از یک موتور احتراقی برای کمک به شارژ باتری استفاده می‌شود تا برد خودرو افزایش یابد.

خودرو i3 Rex به‌طور کامل در اروپا متوقف شده است. اما بی‌ام‌ وِ در یکی از مصاحبه‌های خود اشاره کرده است که یکی از مدل‌های range-extending به منظور استفاده خاص در برخی بازارهای امریکا فعالیت دارند. اما این خودروساز آلمانی اظهار داشت که دیگر بر روی این فناوری و مدل‌های دارای این فناوری سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

بی‌ام‌ وِ تأیید کرده است که i3 Rex در آینده پیشرفت اساسی نخواهد داشت؛ اما مدل i3 ممکن است با ارتقا و به‌روز رسانی باتری مواجه شود. البته سایر خودروهای برقی BMW نسبت به اولین خودرو الکتریکی EV این شرکت اولویت دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها