تأثیر متاورس بر بخش تولید صنعتی

0
103

تبلیغات افسارگسیخته‌ی متاورس، باعث شده تا متفکران و کاربران روزمره وب در مورد پتانسیل آن برای تغییر شکل اینترنت، تجارت، زندگی اجتماعی و بخش‌هایی مانند تولید حدس و گمان‌هایی بزنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، در این میان پیش‌بینی تکامل و تأثیر متاورس بر یک صنعت بزرگ مطمئناً دشوار است، اما بررسی تأثیر بالقوه متاورس از طریق بخش‌های کوچک تر مانند بخش تولید قابل فهم تر است.

تسریع چرخه‌ی نوآوری

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که متاورس تولید را تغییر می‌دهد، تسریع فرآیند نمونه سازی است. بر خلاف نمونه‌های اولیه در دنیای واقعی که ممکن است نیاز به سفارشی‌سازی برای تولید داشته باشند، نمونه‌های اولیه در متاورس می‌توانند به سرعت و با استفاده از قابلیت رندر موتورهای مجازی مانند Unity و شبیه‌سازی‌هایی بر اساس ابزارهایی مانند دوقلوهای دیجیتال ساخته شوند.

این تغییر در نمونه سازی می‌تواند منجر به نوآوری بیشتر و سریع‌تر شود و در نهایت گزینه‌های بیشتر و با سرعت بالاتری در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

آزمایش محصول

علاوه بر نمونه سازی سریع، متاورس محیطی قوی برای آزمایش ترجیحات مصرف کننده است.

مشتریان با تعامل با نمونه‌های اولیه دیجیتال، این فرصت را به کمپانی‌ها می‌دهند تا بینش ارزشمندی در مورد آنچه مشتریان می‌خواهند به دست آورند.

تولید غیرمتمرکز و شفاف

متاورس می‌تواند به دموکراسی سازی، تمرکززدایی، و افزایش شفافیت در بخش تولید کمک کند. تیم‌ها و فرآیندهای تولیدی می‌توانند غیرمتمرکز و جهانی باشند.

با مشاهده کامل چرخه تولید، مشتریان می‌توانند تولید محصولات خود را از تأمین مواد اولیه تا تحویل پیگیری کنند. چنین شفافیتی منجر به افزایش تقاضا می‌شود.

اتصال دنیای دیجیتال و فیزیکی

در نهایت، متاورس دنیای دیجیتال و فیزیکی را به هم متصل می‌کند و باعث به وجود آمدن زمینه‌های جدیدی از نوآوری، کسب‌وکار، و تقاضا برای تولید خواهد شد.

به عنوان مثال، در دنیای مد، ترندها به صورت دیجیتالی روی آواتارها نشان داده می‌شوند و سپس به دنیای واقعی راه پیدا خواهند کرد.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها