تاثیرحمله‌ی روسیه به اوکراین در لجستیک و زنجیره تأمین

0
110

مطمئناً حمله‌ی روسیه به اوکراین در بخش لجستیک و زنجیره تأمین مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. بر اساس گزارش‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین این مشکلات افزایش قیمت نفت است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از logisticsmgmt، بر اساس گزارش نیویورک تایمز، روسیه بعد از ایالات متحده و عربستان سعودی سومین تولیدکننده نفت است که 10 درصد از تقاضای جهان را تأمین می‌کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که شرکت‌های مختلفی که در روسیه و اوکراین فعالیت می‌کنند، به دلیل عواقب ناشی از این تهاجم دچار مشکل شده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد که سریع‌ترین و بزرگترین تأثیر مرتبط با زنجیره تأمین در بخش کشتیرانی اقیانوسی است، زیرا مقامات اوکراینی بندر اودسا را ​​بسته‌اند و حمل و نقل تجاری به داخل و خارج اوکراین متوقف شده است.

علاوه بر این نگرانی‌هایی در بخش حمل و نقل حیاتی که برای انتقال گندم و سایر محصولات کشاورزی جهان بود؛ وجود دارد.

مشکلات کمپانی‌های لجستیک به دلیل حمله‌ی روسیه به اوکراین

AP Moeller Maersk یک ارائه دهنده خدمات لجستیک کانتینری یکپارچه، مستقر در کپنهاگ، اظهار داشت: «با توجه به وضعیت فعلی در اوکراین که باعث شده مرسک تا اطلاع ثانوی در این قسمت تعطیل شود، تیم‌های ما به صورت شبانه روزی کار می کنند تا شرایط را درست کنند. زنجیره تأمین شما برای ما بسیار مهم است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا علیرغم شرایط موجود، همه چیز را در حرکت نگه داریم.»

مرسک همچنین خاطرنشان کرد که خدمات آن به و از روسیه، از جمله خدمات هوایی و راه آهن بین قاره‌ای (ICR) که از اوکراین عبور نمی‌کنند؛ در حال حاضر در دسترس هستند.

UPS اعلام کرد که تمام خدمات حمل و نقل به و از اوکراین و همچنین محموله‌های بین المللی با مقصد روسیه را متوقف کرده است.

فدرال اکسپرس گفت که با توجه به شرایط فعلی، خدمات فدرال اکسپرس و TNT به طور موقت در داخل و خارج از اوکراین تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

تحلیلگران گارتنر می‌گویند که در صورت ادامه تنش‌ها در اوکراین، شش سازمان با مشکلات زنجیره تأمین از جمله کمبود مواد کلیدی؛ افزایش هزینه مواد؛ ظرفیت تولید؛ نوسانات تقاضا؛ مسیر و محدودیت‌های ظرفیت؛ و نقض امنیت سایبری مواجه خواهند شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها