تحقیقات در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی در نوجوانان نتایجی عجیبی به همراه دارد

0
546

تاثیر رسانه های اجتماعی در نوجوانان بسیار محدود است.مطالعه روی 12 هزار نوجوان انگلیسی این موضوع را تایید می کند. تیم تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد ادعا می کند که خانواده، دوستان تاثیرهای بیشتری روی سلامتی آن ها دارد.

مطالعه در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی این روزها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و در این میان از شرکت ها خواسته شده تا نحوه استفاده افراد از رسانه های اجتماعی را برای اطلاعات بیشتر در این زمینه منتشر کنند، این موضوع در مجله PNAS منتشر شده تا به این سوال پاسخ دهد که که آیا نوجوانانی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند بیش از افرادی که از این رسانه ها زندگی نمی کنند احساس رضایت از زندگی دارد یا خیر. تحقیقات گذشته درباره رابطه بین تکنولوژی ها و سلامت روحی کودکان و نوجوانان متنقاض است.

بر اساس نتایج به دست آمده روی سلامت زندگی نوجنان کمتر از یک درصد است و این موضوع تقریبا روی زندگی آن ها بی تاثیر است. پروفسور Przybylski، مدیر این تحقیق اعلام کرده است که 99.75 درصد از زندگی هر فرد هیچ ارتباطی به استفاده از رسانه های اجتماعی ندارد. این مطالعه در طول سال های 2009 تا 2017 انجام شد و از هزاران نفر در بین سنین 10 تا 15 ساله پرسش هایی انجام شد که چه مدت از روز از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و میزان رضایت آن ها از جنبه های مختلف زندگی نسبت به تاثیر شبکه های اجتماعی پرسیده شد.

پروفسور Przybylski این موضوع را اعلام کرده است که خانواده ها نباید نگران تاثیر رسانه های اجتماعی در نوجوانان باشند و نتایج به دست آمده از این آزمایش نگرانی های آن ها را برطرف می کند.

محققان اعلام کرده اند که افراد جوانی که در معرض خطر بیشتری نسبت به تاثیر رسانه های اجتماعی قرار دارند و باید شناسایی شده و عواملی که روی سلامت زندگی آن ها تاثیر دارند را شناسایی کنند. این موضوع با همکازی صاحبان شبکه های اجتماعی به زودی آغاز می شود تا بتوانند روی این موضوع آزمایش های موثری انجام دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها