ورود روبات های انگلیسی زبان به مدارس ژاپن

0
848

کالاسودا_وزارت آموزش و پرورش  ژاپن قصد دارد طی سال آتی  ۵۰۰ روبات انگلیسی‌زبان  را به منظور تقویت دانش آموزان راهی مدارس این کشور کند.

توسعه مهارت های شفاهی دانش آموزان

خبرها حکایت از آن دارند که با هدف توسعه مهارت‌های شفاهی زبان انگلیسی در مدارس ژاپن، روبات‌های مخصوص به‌عنوان معلمان زبان تعریف‌شده و استفاده خواهند شد.

قرار است تعداد روبات بر اساس برنامه تا آوریل سال آینده میلادی به ۵۰۰ روبات برسد. هم‌زمان اپلیکیشن مهارت‌آموزی در زبان انگلیسی نیز روی این روبات‌ها تقویت و آپدیت می شود. این روبات‌ها مکالمه را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

تمهیدات وزارت آموزش و پرورش

گفتنی است وزارت آموزش و پرورش مکلف است مهارت‌های زبان انگلیسی را در مدارس ابتدایی این کشور توسعه دهد تا زبان انگلیسی به‌صورت طبیعی در همه مدارس توسعه یابد.

استفاده از روبات ارزان‌قیمت است و هزینه‌های استخدام معلم زبان را نیز ندارد. گزارش ها حکایت از آن دارند که زبان انگلیسی در بخش گفتاری و نوشتاری در این کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل طبق برنامه دوساله باید این روند تغییر پیدا کند؛ روندی که نصب این روبات‌ها نیز بخشی از آن است.

تاثیر روبات ها در آموزش و پرورش حرفه ای

نخستین روبات آموزش‌دهنده زبان در سال ۲۰۰۹ به نام Saya در ژاپن رونمایی و برای بچه‌های کلاس پنجم و ششم در توکیو استفاده شد.

جالب است بدانید که «سافت بنک» در سنگاپور و لندن نیز روبات‌های انگلیسی‌زبان را توسعه داده و در نروژ نیز سال‌هاست کمپانی No Isolation روبات AV1 را به منظور کمک به بچه‌های بیمار برای عدم قطع ارتباط با همکلاسی‌ها و دوستانشان طراحی و عرضه کرده است.

از آموزش تا پرستاری

 شرکت آمازون که سایت اینترنتی مشهور فروش کالا را در اختیار دارد، در کنار فروش، محصولاتی نیز تولید می‌کند که مشهور‌ترین آن دستیار صوتی منزل و محل کار به نام «اَلکسا» است.

به تازگی شرکت آمازون محصول جدیدی از گروه دستیار‌های صوتی هوشمند به نام (Echo babysitter) تولید کرده است که می‌تواند از کودکان نگهداری کند و به سوال‌ها و کنجکاوی‌های آنها درباره دنیا و طرز کار وسایل پاسخ دهد.

این روبات سخنگو که با قیمت ۸۰ دلار روانه بازار‌های جهانی شده است، می‌تواند برای کودکان داستان‌های انتخابی نیز بخواند.

روبات پرستار کودک این قابلیت را دارد که به وسیله والدین شود. همچنین می‌تواند موسیقی یا کتاب‌های صوتی را برای کودکان بخواند و به پرسش‌های آنها پاسخ دهد. این روبات در سه رنگ قابل انتخاب است و در صورتی که کودک روبات را شکست، والدین می‌توانند نمونه رایگان و جدید آن را تهیه کنند.

مقام‌های آمازون به تازگی اعلام کرده اند سرویس جدید به اشتراک گذاری بیش از ۱۰ هزار عکس، فیلم، سریال و نمایش‌های تلویزیونی برای کودکان و خردسالان را راه اندازی کرده اند و والدین می‌توانند فیلم یا داستان صوتی مورد نظر خود را برای کودکان انتخاب کنند.

روبات پرستار دارای دامنه کلمات بسیار مودبانه است تا کودکان کلمات مناسب را فرا بگیرند و می‌تواند به آنها در درس هایی چون علوم، ریاضی، املا و نیز تعاریف اصطلاحات کمک کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید