تراشه جدید هوآوی گوشی های میان رده را هدف می‌گیرد

0
514

کالاسودا – گوشی های رده پایین و ارزان‌تر هوآوی مجهز به تراشه های Kirin 710 با هدف تقویت و افزایش چشمگیر عملکرد به بازار خواهند آمد.

هوآوی یک چیپست جدید با نام تجاری Kirin 710  در گوشی Nova 3i رونمایی کرد. این چیپست در واقع یکی از بزرگترین اهداف هوآوی برای قدرت بخشیدن به گوشی های رده پایین خود است. مشخص نیست که آیا این پردازنده در واقع یک جانشین برای سری تراشه های خوش قیمت و کم بودجه kirin 650  است.

هوآوی اعلام کرده است که گوشی nova 3i نسخه ای قدرتمند تر از استاندارد Nova 3 است. با این حال گوشی جدید نقطه عطفی برای این شرکت است، زیرا حامل چیپست جدید کرین ۷۱۰ است. کرین ۷۱۰ با هدف بهبود عملکرد دستگاه های غیرپرچمدار، بزرگترین گام را در این جهت از زمان تراشه Kirin 650 در گوشی P9 lite برداشته است.

هر تراشه کرین ۶۵X از زمان عرضه Kirin 650 دارای یک سی پی یو هشت هسته ای است که همان ترکیب پردازنده گرافیکی Mali T830-MP2 و پردازنده ۱۶ نانومتری را ارائه می دهد. پس این ترکیب در کنار صرفه جویی در حافظه، RAM و بهبود سرعت ساعت، P9 lite تقریباً دارای همان قدرت است که به عنوان یکی از قدرتمندترین سری گوشی های P عرضه شده است. کرین ۷۱۰ همانند تراشه‌ی پیشرفته‌ی کرین ۹۷۰ به ‌منظور انجام عملکردهای هوش مصنوعی به واحد پردازش عصبی مجزای داخلی مجهز شده است.

در حال حاضر به نظر می رسد تراشه Kirin 710 یک پیشرفت عظیم بر روی گوشی های هوآوی میان رده و پایین رده محسوب شود. چهار هسته این تراشه از نوع Cortex-A53 و چهار هسته از آن Cortex-A73 است که به اندازه آخرین تراشه های این شرکت یعنی هسته های Cortex-A75 و A55 که ارتقای بزرگی محسوب می‌شود، قدرتمند نیست. تنظیمات CPU این تراشه مشابه به تراشه های پرچمدار اخیراً شرکت هوآوی است که دارای چهار هسته Cortex-A53 و چهار هسته Cortex-A73 است.

اکنون سوال این است که برنامه های هوآوی برای استفاده از این پردازنده جدید چیست؟ آیا جایگزین پردازنده Kirin 659 خواهد شد یا در گوشی های جدیدی به کار گرفته می شود؟ بدین ترتیب می توانیم انتظار افزایش قدرت برای دستگاه های میان رده هوآوی همانند سری lite و حتی گوشی های رده متوسط Honor را داشته باشیم.

اگر این برند چینی قصد استفاده از تراشه Kirin 710 را برای دستگاه های میان رده به بالا داشته باشند، استفاده از آن برای گوشی های هوشمند هوآوی و آنر غیر قابل قبول خواهد بود. در هر صورت چیپست جدید باید شکاف میان گوشی های پایین رده و بالا رده را پر کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید