ترامپ روی صندلی داغ توئیتر

0
375
ترامپ روی صندلی داغ توئیتر|کالاسودا

ترامپ روی صندلی داغ توئیتر|کالاسوداکالاسودا_شرکت تویئتر امروز اعلام کرد، قصد ندارد برخی از سخنان دونالد ترامپ در خصوص کره شمالی را حذف کند. سخنانی که تا حد زیادی نشان دهنده روحیه خشونت بار رئیس جمهوری آمریکا است .

از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی،بحث های گسترده ای بر سر این موضوع به راه افتاده است ، که آیا ترامپ با ادبیات ناپسند و رفتار عجیب و غریبش جایگاهی در توئیتر دارد یا خیر.

حتی برخی از کارشناسان معتقدند که توئیتر برای کنترل دونالد ترامپ باید تمهیداتی جدی بیندیشد . اما یکی از بدترین رفتارهای اخیر دونالد ترامپ، رفتارش در قبال کره شمالی است . رفتاری که به اعتقاد کارشناسان دنیای سیاست نوعی جهت گیری دیپلماتیک نامتعارف بر علیه این کشور است . ان هم در شرایطی که رهبر کره شمالی تمایل و اعتقاد بسیاری برای به راه انداختن جنگ موشکی از خود نشان می دهد .

جالب است که سیطره نفوذ سخنان توئیتری ترامپ در جهان تا جایی پیش رفته که حتی وزیر امورخارجه کره شمالی در سخنرانی خود در نیویورک به برخوردهای ترامپ واکنش نشان داده است .

با همه این ها پاسخ قاطع توئیتر به منتقدان سیاست های ترامپ نشان می دهد این شرکت قصد ندارد دونالد ترامپ را سانسور کرده یا از دید عمومی خارج کند . موضوعی که شاید آرزوی جدی بسیاری از کاربران توئیتر محسوب می شود.

اما این مشکل تنها به پیام رسان توئیتر محدود نیست و فیس بوک نیز بارها به خاطر محتواهای تصویری خود با برخوردهایی جدی رو به رو شده است .

برای مثال طی سال گذشته میلادی نیز فیسبوک به سبب انتشار یک عکس مرتبط با جنگ زیر آماجی از انتقادات مواجه شد . گرچه فیس بوک در بدو امر اتهامات را نپذیرفت و حاضر نشد عکس مذکور را حذف کند(به سبب نقض حقوق کاربران) اما در نهایت اعلام کرد این کار را انجام خواهد کرد و عکس مذکور را بلوکه خواهد کرد .

اکنون سوال اینجا است که آیا توئیتر نیز وظیفه دارد اقدام به حذف حساب های کاربری افرادی کند که به لحاظ رفتار اجتماعی مشکل دار تلقی می شوند ؟

استانداردهای توییتر برای پاسخ دهی به نیازهای مشتریان بسیار دقیق است . اما همین موضوع باعث می شود برخی پلتفرم های توئیتر زمینه را برای فعالیت های اغراق شده کاربران فراهم کنند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها