تردید ها در مورد  فیس آی دی  به حق است یا ناروا ؟!

0
300
تردید ها در مورد  فیس آی دی  به حق است یا ناروا ؟!|کالاسودا

تردید ها در مورد  فیس آی دی  به حق است یا ناروا ؟!|کالاسوداکالاسودا_ هنوز مدت زیادی از رونمایی محصول جدید کمپانی اپل نگذشته که بازار شایعات و نقدها در مورد این محصول داغ شده است .

یکی از مهم ترین ویژگی های جدیدی که به iphoneX اضافه شده است کرد ویژگی  Face IDاست. نوعی شاخصه مدرن که هنوز جای خود  را میان کاربران باز نکرده ، سوژه بحث و بررسظی شده است .

اما شاید شما هم به عنوان یک آیفون باز سوالات زیادی در خصوص این محصول و اطلاعات کلیدی مرتبط با آن داشته باشید . بنابراین در سطور زیر به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت ؛

یکی از سوالات جالبی که به ذهن برخی از مخاطبان باهوش و نکته سنج رسیده بود به اختیارات پلیس در خصوص نحوه استفاده از تلفن افراد سارق باز می گردد . جالب است که یکی از کاربران در وب سایت رسمی اپل پرسیده بود؛آیا پلیس حق دارد با قرار دادن تلفن همراهم جلوی چهره ام ف رمز تلفنم را بی اجازه باز کند ؟

درواقع این مخاطب به شکلی طعنه آمیز متذکر شده بود که استفاده از فناوری تشخیص چهره یک رمز ایمن و مطمئن تلقی نمی شود .

اما پاسخ این پرسش و سوالات مشابه را می توان با بررسی برخی از ویژگی های فنی محصول جدید آیفون به دست آورد .. به عنوان مثال، اگر چشمان شما به هر دلذیلی بسته باشد (بیهوش باشید و …)، آیفون X قفل نخواهد شد و از آنجا که iOS 11 به شما اجازه می دهد تا Touch ID را  درحالت پرواز غیر فعال کنید، ممکن است بتوانید همان کار را برای شناسه Face ID انجام دهید.

اما از یک دیدگاه قانونی،در شرایطی که قفل گوشی مبتنی با چهره شما تنظیم شده باشد  می توان در دیدگاهی سخت گیرانه امنیت

جالب است بدانید بسیاری از دادگاه های آمریکا نسبت به استفاده بی دلیلی نیروهای امنیتی و پلیس از تلفن همراه کاربران موازینی سخت گیرانه دارند .

بر همین اساس هم است که رعب و وحشت در خصوص لو رفتن اطلاعات به این طریق در بسیاری از کشورهای جهان چندان پایه و اساسی ندارد .

درواقع اگر شما نسبت به فناوری تشخیصی چهره خود  تا این حد حساس هستید ، بنابراین باید نسبت به اثر انگشت خود و یا حتی کدهای عبورتان نیز واکنش نشان دهید .

درواقع در دیدگاهی منصافه این موضوع ، یک آسیب پذیری منحصر به فرد برای  Face ID یا Apple نیست. بلکه بسیاری از شرکت های دیگر نیز که به دنبال دستیابی به فناوری های مشابه هستند به نوعی با این مشکل درگیرند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها