15 ترفند سرچ در گوگل که شاید ندانید!

2
669

گوگل کردن یک کلمه یا جمله در سایت گوگل شاید اولین حرکتی باشد که برای کسب اطلاعات در مورد هر مشکل و بررسی ای در نت به سراغ آن می رویم.

کدام سینما کدام فیلم؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، برای اینکه از زمان پخش یک فیلم سینمایی در سینماها مطلع شوید تنها کافی است که در گوگل تایپ کنید که Movie showtime . با این کار لیستی از نام فیلم هایی که در حال اکران یا نزدیک به اکران است برای شما نمایش داده می شود.

آگاهی از فستیوال ها

اگر دوست دارید که در یک فستیوال غذایی و یا ایونت فرهنگی در شهر خود شرکت کنید، می توانید عبارت food festival را سرچ کنید تا گوگل به شما نزدیک ترین فستیوال هایی که در ماه جاری پیش رو دارید یا نشان دهد.

تهیه یک غذا با کمک گوگل!

اگر به دنبال تهیه یک غذا و اصطلاحا رسپی هستید، می توانید نام آن غذا را سرچ کرده و لیستی از بهترین سایت های تهیه غذا و همچنین باکسی شامل تصویر آن غذا را نگاه کنید. امکان مقایسه انواع رسپی ها را در این خصوص خواهید داشت.

آگاهی از نتایج و رویدادهای ورزشی

برای طرفداران ورزش نیز گزینه جذابی وجود دارد. برای مثال اگر طرفدار تیم منچستر یونایتد هستید و می خواهید از اخبار نتایج این تیم آگاه شوید، کافی است در گوگل نام این تیم را به انگلیسی سرچ کنید تا نتیجه آخرین بازی و تاریخ بعدی بازی را ببینید.

جستجوی ساده تر شغل

برای جستجوی شغلی نیز گوگل برنامه هایی دارد و می خواهد روش سرچ شغل را تغییر دهد. برای این کار نیاز است که عبارت Jobs near me را سرچ کنید و همه شغل های ممکنی که در اطراف شما وجود دارد را به نسبت حرفه خود ببینید و انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد دانشگاه ها، می توانید نام دانشگاه را جستجو کنید تا اطلاعات تکمیلی زیادی در مورد کالج و دانشگاه به دست آورید.

اطلاعات مربوط به سلامت

اطلاعات مربوط به سلامت زیادی در موتور جستجوی گوگل وجود دارد، به جای اینکه به یک وبسایت خاص بروید، می توانید در کل نت در مورد نشانه ها و علایم بیماری خود بخوانید. گوگل به شما اطلاعات کاملی در خصوص بیماری و نشانه ها و تصاویر ان می دهد.

حساب کردن دنگ با گوگل!

فرض کنید با دوستان خود پس از یک روز کاری خسته کننده بیرون رفته و پیتزا خورده اید. اکنون می خواهید دنگ هر کس را حساب کنید. این کار را می توانید با ترفندهای ماشین حساب گوگل و تایپ tip calvulator انجام دهید. با این کار می توانید میزان مساوی تقسیم شده بین دوستان را حساب کرده و باقی ان را به مادرخرج برگردانید!

تبدیل آسان واحد پول کشورها

به جای اینکه از یک سایت خاص برای تبدیل واحد پول کشورها استفاده کنید، می توانید نام هر دو واحد پولی که می خواهید به یکدیگر تبدیل کنید را بنویسید. برای مثال اگر می خواهید 500 دلار را به روپیه تبدیل کنید کافی است بنویسید “USD to INR” سپس مبلغ را وارد کرده و اینتر بزنید.

آگاهی از پروازهای پیش رو

اگر قصد مسافرت تفریحی یا کاری دارید، آگاهی از پروازهای پیش رو دارای اهمیت است. با کمک گوگل حتی می توانید رزرو پرواز خودرا نیز انجام دهید. شما با سرچ عبارت my flight می توانید اطلاعات و جزئیاتی در مورد پروازهای پیش رو به دست اورید. همچنین در مورد تاریخ و قرار ملاقات ها نیز می توانید جزئیاتی ثبت کنید.

گوگل، یک کالری شما تمام عیار!

شمارش کالری اقلام غذایی برای مثال سمبوسه را با عبارت how many calories in a samosa می توانید مطلع شوید.

 

کمک به ترجمه

معنای واژه ها و عبارت ها و واژگان هم معنی انها را در تنها در سایتی به نام گوگل با یک کلیک می توانید بیابید. در این زمینه گوگل به مثابه یک دیکشنری بزرگ آنلاین کار می کند که می تواند در هر جایی نیاز شما را برآورده کند.

سرچ با عکس

اگر به دنبال عکس خاصی روی نت هستید و می توانید از جزئیات ان مانند اندازه ، سایز و … اطلاع حاصل کنید، روی دوربین آیکون در صفحه اصلی سرچ گوگل یا قسمت google images ضربه بزنید. گوگل به شما در مورد ریشه و جزئیات این عکس که متعلق به چه سایتی است خواهد گفت.

تلفظ و خواندن رقم ها

برای خواندن رقم های بزرگ، گوگل برنامه ویژه ای دارد. اگر با اعداد و رقم های بزرگ کار دارید و نمی توانید آنها را به درستی بخوانید کافی است آن عدد را به رقم در باکس گوگل بنویسید تا نحوه خواندن آن را گوگل به شما بگوید. برای مثال تایپ کنید 1457890 = English و نتیجه را در باکس سرچ گوگل دریافت کنید.

برای سرچ های خاص و آگاهی از اخباری خاص نیز ترفندهایی وجود دارد. فرض کنید می خواهید مقالاتی را در مورد آیفون اپل که در روزنامه تایمز هند منتشر شده است بخوانید. برای این کار نیاز است که تایپ کنید: “apple iphone site:timesofindia.com”

شما چه ترفندهای دیگر برای سرچ در گوگل دارید؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
متین
متین
4 سال پیش

خیلی جالب و کار راه انداز بود

ali
ali
4 سال پیش

چند وقت پیش یک کلیپ درباره این دیدم که گوگل یک شخص بود و مردم سوالات بسیار عجیب غریبی که بعضیها سرچ میکنند از بنده خدا می پرسیدند ولی اگه یک شخصی بود چطور میخواست این کارها رو انجام بده