ترندهای جدید نرم افزاری میان کاربران جاوا

0
102

به منظور درک بهتر جاوا و نقش آن در اکوسیستم توسعه نرم افزار، New Relic گزارشی بر اساس داده‌های جمع آوری شده از میلیون‌ها برنامه کاربردی منتشر کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، در طی دو سال گذشته، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، بخش عظیمی از برنامه‌های کاربردی را به جاوا 11 اختصاص داده‌اند، که سودمندی و جذابیت نسخه‌ی LTS جاوا را نشان می‌دهد.

در حالی که بیشتر برنامه‌های کاربردی (حدود 84.48 درصد) تا مارس 2020 بر روی جاوا 8 کار می‌کردند، تقریباً نیمی از برنامه‌ها (48 درصد) اکنون از جاوا 11 استفاده می‌کنند.

در مقایسه، جاوا 17 هنوز جایگاه قابل توجهی ندارد، اما به سرعت در حال محبوب شدن است و انتظار می‌رود که در عرض یک سال به جایگاه اول دست پیدا کند.

پانزده سال پیش، Sun جاوا را به صورت عنوان منبع باز در دسترس قرار داد و این فرآیند با پلتفرم اصلی جاوا آغاز شد، اما یک سال بعد به کیت توسعه جاوا باز (OpenJDK) گسترش یافت. با گذشت زمان، جنبش منبع باز، تحولات زیادی را گذراند و تعداد زیادی از Oracle جاوا که متن باز نیست مهاجرت کردند.

در سال 2020، اوراکل بر بازار جاوا تسلط یافت و تقریباً 75 درصد از کاربران آن به JDK های آن متکی بودند. با این حال، دو سال گذشته شاهد دموکراتیک شدن قابل توجهی بود.

.JDK مخفف Java Development Kit، ابزارهای برنامه نویسی جهت توسعه یک برنامه جاوا است.

در حالی که اوراکل هنوز با 34.5 درصد در بازار پیشتاز است، آمازون به 22 درصد از بازار رسیده است. علاوه بر این، چهار فروشنده از جمله Eclipse Adoptium با 11.5٪، Azul Systems با 8.2٪، Red Hat با 6٪ و IcedTea با 5.4٪ سهم بازار را در اختیار دارند.

این تغییر استراتژی Sun یک مثال مهم برای سایر شرکت‌ها برای ارائه گزینه‌های منبع باز ارائه کرد که منجر به ابزارهای بسیار محبوب از جمله Kubernetes و OpenTelemetry شد.

گزارش کامل را می‌توانید از این لینک مطاله کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها