تسلا، طراح ولوو را  به خدمت گرفت

0
698

کالاسودا – شرکت تسلا، طراح خودروسازی ولوو برای خودروهای مدل XC40  را به خدمت گرفت و باید منتظر یک خودروی بسیار جذاب باشیم.

طراحی ولوو با وجود آن‌که در نسخه‌های آخر تکراری محسوب می‌‌شود، اما از نظر ظاهری و طراحی همواره مورد ستایش واقع‌ شده است. به نظر می‌رسد که یک مرد از این شرکت برای به دست گرفتن جذابیت ظاهری تسلا در آینده به کمک این شرکت خواهد آمد.

تسلا با اشاره به منابع آشنا گزارش داده است که ایان کتل، طراح سابق ولوو، مسئول طراحی خودروی صندوق‌دارXC40  این شرکت بود. ولوو XC40 یک نمونه کوچک و جمع‌وجور در کلاس بدنه خودروهای شاسی‌بلند فوق کوچک برای سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

با بالا گرفتن تب خرید خودروهای شاسی بلند سایز کوچک و فوق کوچک و نمونه‌های کراس اوور، شرکت‌های خودروساز لوکس نیز وارد این بازار با ظرفیت بیش از ۱۵۰.۰۰۰ دستگاه شده و اتومبیل‌های خاص خود را تولید نمودند. شرکت خودروسازی سوئدی ولوو (Volvo) نیز پس از تجربه موفق تولید و فروش ولوو XC60 و ولوو XC90 در کلاس خودروهای شاسی بلند، وارد این بازار رو به رشد گردید.

تسلا به‌تازگی خبر از استخدام این فرد داده است. کتل یک شهروند بریتانیایی است که دانشجوی کالج سلطنتی هنر دانشگاه کاونتری بوده است. طبق گفته سایت AutoExpress مدت قرارداد او با شرکت ولوو در ماه فوریه به پایان خواهد رسید و او پیش از ترک این شرکت جای پای خود را  در تسلا محکم کرده است.

بنا به گفته این منابع، کتل در تسلا به‌عنوان طراح ارشد طی هفته گذشته استخدام شده است. مشخص نیست که او فعلا قرار است چه‌کاری انجام دهد، اما در دوره کاری خود، او به فرانتس فون هولزهاوزن، طراح سابق مزدا و مدیر طراحی تسلا گزارش‌هایی از کار خود ارائه خواهد کرد.

تسلا البته همه این خبرها در مورد او را با جزئیات برای رسانه‌ها توضیح نداد. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که کتل می‌خواهد چه کاری در این شرکت انجام دهد و کارهای زیادی برای انجام دادن در این شرکت وجود دارد.

تسلا موتورز شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات موردنیاز ترن‌های برقی است. شرکت تسلا همچنین تولیدکننده پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای سایر خودروسازها، نظیر تویوتا و دایملر آ.گ است. شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد، جفری استرابل و ایلان ماسک تأسیس شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.