چطور تصاویر با فرمت RAW را در ویندوز 10 مشاهده کنیم؟

0
1270

تصاویر با فرمت RAW یکی از چالش های اساسی برای کاربران ویندوز به شمار می رود، این فرمت عکس برداری یکی از خاص ترین فرمت ها به شمار می رود و در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور تصاویر با فرمت RAW را در ویندوز 10 مشاهده کنیم.

به روز رسانی ماه می سال جاری قابلیت پشتیبانی از تصاویر با فرمت RAW را برای کاربران فراهم کرد. حال شما نیاز دارید که تنها یک افزونه را از فروشگاه مایکروسافت نصب کنید. البته اگر از ویندوز های قدیمی تر استفاده می کنید نیز روش هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مشاهده تصاویر با فرمت RAW در ویندوز 10 با فرمت RAW

برای مشاهده تصاویر همانطور که بیان شد نیاز دارید افزونه RAW Image را نصب کنید. از این رو باید ویندوز خود را به نسخه به روز رسانی می 2019 آپدیت کنید. اگر ویندوز شما به روز رسانی نشده است می توانید در بخش تنظیمات ویندوز خود را به روز رسانی کنید.

به فروشگاه مایکروسافت رفته و عبارت Extension of Raw Images Extension را جستجو کرده و پس از یافتن آن روی عبارت Get کلیک کنید.

حال باید برای نصب شدن این افزونه روی عبارت Install کلیک کنید و صبر کرده تا افزونه نصب شود.

پس از نصب افزونه از مایکروسافت استور خارج شوید و به صفحه ای بروید که تصاویر با فرمت RAW وجود دارد. حال بدون اینکه از نرم افزار دیگری استفاده کنید تصاویر کوچکی روی تمام ایکون های عکس ها نشان داده می شود و با کلیک کردن روی آن به طور مستقیم تصاویر اجرا شده و می توانید آن ها را مشاهده کنید.

مشاهده تصاویر با فرمت RAW در ویندوز 10 با فرمت RAW

 

بررسی نرم افزار هایی برای مشاهده تصاویر با فرمت RAW

اگر هنوز ویندوز خود را به روز رسانی نکرده اید یا از ویندوز 10 استفاده نمی کنید می توان با استفاده از نرم افزار های شخص ثالث آن ها را اجرا کرده و به ویرایش آن ها بپردازید. بزرگترین نرم افزاری که این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد Adobe Photoshop است. با این وجود اگر قصد نصب این نرم افزار را به هر دلیلی ندارید می توانید از اپلیکیشن های زیر استفاده کنید.

بررسی نرم افزار هایی برای مشاهده تصاویر با فرمت RAW

 

معرفی نرم افزار FastRawViewer برای ویندوز

نرم افزار FastRawViewer برای مشاهده تصاویر در ویندوز به کار می رود. این نرم افزار از فرمت های مختلفی پشتیبانی می کند و سرعت بسیار خوبی در اجرای فایل های مختلف دارد. این نرم افزار تنها برای مشاهده تصاویر ویندوز است و قابلیت ویرایش را در اختیار شما قرار نمی دهد. استفاده از این نرم افزار برای یک ماه به صورت رایگان است و پس از آن 25 دلار قیمت دارد.

معرفی نرم افزار FastRawViewer برای ویندوز

 

وب سایت  PhotoPea برای مشاهده تصاویر RAW

PhotoPea یک وب سایت جالب توجه برای اجرای تصاویر به شمار می رود و این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا با سرعتی مناسب به فعالیت های خود بپردازند. این نرم افزار به طور کامل روی سرور قرار می گیرد و از این رو برای اجرا به نرم افزار هایی مانند لایت روم یا فوتوشاپ نیاز ندارید.

این نرم افزار از صد ها فرمت پشتیبانی می کند و می توانید تصاویر RAW را در آن مشاهده کنید. این نرم افزار به شما قابلیتی می دهد که می توانید فایل های تصویری خود را تغییر فرمت دهید و آن ها را ذخیره کنید. استفاده از PhotoPea رایگان است و تنها برای اجرای آن نیاز به اتصال به اینترنت دارید و با استفاده از مرورگر وب می توانید به پردازش تصاویر مورد نیاز خود بپردازید.

وب سایت  PhotoPea برای مشاهده تصاویر RAW

 

در کنار روش های یاد شده نرم افزار های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای اجرای این فرمت از آن ها استفاده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها