نظارت اینترنتی بر حج

0
285

از این پس نحوه برگزاری حج برای زائران ایرانی به صورت اینترنتی نظارت می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از این پس مسئولان می توانند از راه دور بر نحوه برگزاری مراسم حج برای حجاج ایرانی نظارت داشته باشند.

سامانه نظارت بر تردد حجاج

پس از آنکه در سال ۱۳۹۴ فاجعه منا برای حجاج ایرانی رخ داد هر سال با استفاده از تکنولوژی به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای حجاج کشورمان رونق بیشتری می یابد امسال نیز در کناره استفاده از دستبند الکترونیکی و کنترل وضعیت مهاجرت از طریق گوشی تلفن همراه آنها سامانه نیز به منظور نظارت بر وضعیت تردد زائران ایرانی در بیت الله الحرام راه اندازی است.

در همین رابطه، مسئول فناوری اطلاعات حج تمتع ۹۸ از راه اندازی سامانه ای خبر داد که با گزارش آنلاین و لحظه ای وضعیت تردد کاروانهای حجاج و اتوبوسهای حامل آنان در ایام مناسک حج تمتع، به ارایه خدمات مناسبتر و تامین هر چه بیشتر امنیت و آرامش آنان کمک می کند.

بنابراین گزارش، این سامانه «مدیریت عملیات نقل ترددی» نام دارد و به کاروانهای حجاج و ستاد مدیریت عملیات حج امکان می دهد با نظارت آنلاین بر نحوه تردد کاروانها چه هنگام حرکت با اتوبوس و چه به صورت پیاده روی جمعی در مشاعر از بروز خطرات و بحرانهای احتمالی جلوگیری کنند.
مجموعه سامانه های هوشمند مهندسان ایرانی به گونه ای طراحی شده اند که با «کنترل انجام وظایف محوله به واحدها»، «رصد وضعیت خدمات ارایه شده به زائران» و انطباق آن با اهداف و برنامه های تعیین شده از قبیل اخذ گزارش از صحنه، ستاد عملیات بتواند به صورت لحظه ای، اوضاع را تحت مراقبت و کنترل داشته باشد.

سامانه گزارش از صحنه

این سامانه با بهره گیری از نرم افزار موبایلی زائریار به گونه ای طراحی شده است که همه عوامل ستادی، مدیران کاروانها و مجموعه های استقرار حجاج به محض مواجهه با هر گونه اشکال و آسیبی در ارائه خدمات، می توانند موضوع را بسرعت به اتاق کنترل و فرماندهی عملیات اطلاع دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها