تعرفه اینترنت چگونه محاسبه می شود؟

0
259
تعرفه اینترنت چگونه محاسبه می شود؟

کاربران اینترنت در ایران ۹ درصد به عنوان ارزش افزوده بیشتر پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، نحوه محاسبه قیمت اینترنت همراه در ایران سوالی جدی برای مشترکان است.

در پاسخ به این سوال باید گفت که مشترکان اپراتورها مبلغی را تحت عنوان مبلغ ارزش افزوده باید پرداخت کنند که هر چقدر مبلغ پایه بیشتر شود، به طبع آن مالیات بر ارزش افزوده هم بیشتر خواهد شد. مالیات بر ارزش افزوده همان ۹٪ است و در این خصوص گزارش تخلفی برای افزایش درصد مالیات بر ارزش افزوده به ما نرسیده است.

مبحثی در مورد کم فروشی اینترنت از سوی اپراتورها مطرح شده که در این خصوص طبق آمارهای به دست آمده از تست‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی که گزارش آن در چهارشنبه هفته گذشته دریافت شد، در بحث حجم بسته‌های فروخته شده مشکلی وجود ندارد و تنها اختلاف ۵ درصدی وجود دارد که آن هم به دلیل طبیعت تکنولوژی و IP  است که در مواقعی سرعت کم و زیاد می‌شود.

در واقع بخشی از این خطا مربوط به PAY LOADهاست؛ به طور مثال زمانی که شما فایلی به حجم ۱۰۰ مگ را از وبسایتی دانلود می‌کنید حجمی که برای دانلود این فایل  استفاده می‌شود، 105 مگ است. این ۵ مگ اختلاف به دلیل اُوِرهد دانلود است؛ به این صورت که حجمی در ابتدا و انتهای این بسته اضافه می‌شود تا انتقال فایل صورت گیرد.

پس زمانی که شما فایل ۱۰۰ مگی را دانلود می‌کنید، باید یک بسته ۱۰۵ مگی خریداری کنید چراکه حجم فایل مورد نظر شما با یک حجمی تحت عنوان هدر و فووتر جمع می‌شود و سپس دانلود می‌شود و این مسئله از دید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات مشکلی ندارد.

طبق اعلام رگولاتوری اپراتورها در ارائه اینترنت تا کنون کم فروشی نداشته اند و برخی از نکاتی که وزیر ارتباطات در این باره مطرح کرده نیز در حال بررسی است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها