تعطیلی موقت کسب و کار تیک تاک در آمریکا

0
5714

کمپانی ByteDance، مالک پیام رسان ویدئویی تیک تاک ضمن اعلام شکایت رسمی از ترامپ و دولت آمریکا، فعالیت‌های بیزینسی خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، کمپانی بایت دنس هرچند در حال مذاکره با مایکروسافت و چند کمپانی دیگر آمریکایی برای فروش کسب و کار تیک تاک بوده، اما عملا از انجام این معامله ابا دارد.

این کمپانی ضمن ابراز نارضایتی از فروش احتمالی، از دولت ترامپ بر مبنای قانون IEEPA شکایت کرده، اما در عین حال مجبور به توقف فعالیت تجاری خود در آمریکا شده است.

این بدان معناست که 1500 کارمند در آمریکا با تعطیلی روبرو شده‌اند و ترامپ هم تا 15 سپتامبر به بایت دنس مهلت داده است تا تیک تاک را واگذار کند.

البته این تعطیلی به معنای از دست رفتن هزاران شغل دیگر برای شرکای تیک تاک در آمریکا نیز هست و در حال ارزیابی میزان خسارت دقیق بعد از تعطیلی است.

نکته‌ای که مدیران تیک تاک روی آن تاکید کرده‌اند، آمریکایی بودن پرسنل و مدیریت ارشد این کمپانی است.

مدیر اجرایی، مدیر امنیت اطلاعات، مشاور اصلی کمپانی و … همه آمریکایی هستند و هیچ کدام تابع قوانین چین نیستند.

همچنین با بررسی محتوای آمریکایی تیک تاک معلوم می‌شود که مستقل از چین اداره می‌شود.

این کمپانی برای اولین بار ریز آمار کاربران خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد در ژوئن تعداد کاربران آمریکایی از مرز 91 میلیون فراتر رفته است.

این در حالی است که کل کاربران جهانی تیک تاک در ژانویه 2018 بیش از 55 میلیون بود که در دسامبر 2018 به 271 میلیون رسید و دسامبر 2019 از رقم 507 میلیون عبور کرد.

این ماه گفته می‌شود تعداد دانلودهای تیک تاک از رقم 2 میلیارد هم عبور کرد و در جولای تعداد کاربران فعال به 700 میلیون رسید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها