فاش شدن علت داغی گوشی Galaxy Note 20 Ultra

0
1916

iFixit، مقاله جدیدی را منتشر کرده است که در آن به کالبد شکافی سامسونگ Galaxy Note 20 و Note 20 Ultra می‌پردازد. با کمال تعجب، iFixit دریافت که هر دو گوشی فاقد محفظه‌ی بخار (Vapor chamber) و لوله‌های انتقال گرما (Heat pipe) مسی برای خنک کردن پردازنده هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، کارشناسان iFixit به جای مس، یک پد حرارتی گرافیتی چند لایه در داخل دستگاه پیدا کردند. اما در کمال تعجب و همانطور که در ویدئو نشان داده شده، یکی دیگر از گوشی‌های Galaxy Note 20 Ultra دارای محفظه‌ی بخار و لوله‌های انتقال گرمای مسی بود.

ما مطمئن نیستیم که چرا برخی از گوشی‌ها به جای مس، دارای پدهای حرارتی گرافیتی هستند، اما این مشکل ممکن است باعث نگرانی شود.

برخی از داوران در بررسی‌های خود درباره Galaxy Note 20 Ultra متوجه شدند که این گوشی فارغ از نحوه استفاده از آن، داغ می‌شود.

PCWorld از یک دماسنج مادون قرمز برای اندازه گیری دمای بیش از 100 درجه فارنهایت گوشی‌ها در زیر بار سنگین برنامه‌ها استفاده می‌کند و به این نتیجه رسید که این گوشی به سرعت داغ می‌شود. SamMobile خاطرنشان كردند كه “دماي گوشی با 4-6 دقيقه ضبط 8K تا 45-46 درجه سانتيگراد بالا رفته است”.

نکته مهم این است که دیتر بون، هنگام بررسی Galaxy Note 20 Ultra در The Verge متوجه چنین مسائلی نشد، اما شاید گوشی مورد استفاده دارای خنک کننده‌ی مسی بوده و داغ نشده است. قبل از خرید Galaxy Note 20 یا Note 20 Ultra، بهتر است از نوع خنک کننده آن مطلع شوید.

سامسونگ هنوز در مورد این افشاگری اظهار نظری نکرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها