تغییر استراتژی به روز رسانی درایورهای ویندوز 10 توسط مایکروسافت

0
661

سال گذشته، آپدیت‌های ویندوز 10 که برای درایور های Intel، RealTek و شرکت‌های دیگر عرضه شدند، مشکلات زیادی برای کاربران به وجود آورد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، این مشکلات تا حدی گسترده و بزرگ بودند که مایکروسافت حتی جلوی ارتقای برخی از کاربران را به نسخه‌ی جدید ویندوز گرفت.

مدیران مستقر در مقر مایکروسافت در ردموند پرونده‌ی جدیدی را منتشر کردهکه مشخص می‌کند تولید کننده‌های سخت افزاری در چه تاریخ‌هایی باید آپدیت‌های خود را با توافق مایکروسافت عرضه کنند.

به گفته‌ی مایکروسافت، وقتی یک درایور به همراه خود سیستم عامل به روز می‌شود، مشکلاتی را برای سیستم به وجود می‌آورد. همچنین برخی از این آپدیت ها در ساعت‌هایی خارج از ساعت کار دفاتر مایکروسافت رخ می‌دهند که کنترل آنها را تا حدی زیادی کم می‌کند.

مایکروسافت در گذشته به هنگام بروز مشکلات فنی، به صورت خودکار آپدیت‌های عرضه شده برای برخی از درایور‌ها را بلوک می‌کرد.

اما اکنون برای بهبود تجربه‌ی کاربری، مایکروسافت به تولید کنندگان سخت افزاری اجازه می‌دهد این بروزرسانی ها را تا زمان عرضه‌ی درایور مناسب، مسدود کنند.

به این ترتیب وقتی زمان عرضه‌ی آپدیت مناسب رسید، کاربران قادر خواهند بود آنرا از طریق آپدیت خود ویندوز 10 دریافت کنند.

پس اکنون تولید کنندگان سخت افزاری قادر خواهند بود از 30 تا 60 روز آپدیت های مربوط به قطعات خود را روی سیستم به تعویق بیندازند. به گفته‌ی مایکروسافت، به محض عرضه‌ی برزورسانی جدید توسط خود این شرکت ها، این مدت زمان بلوکه، غیر فعال می‌شود.

مایکروسافت با این اقدام قصد دارد مشکلات سخت افزاری مثل صفحه‌ی آبی مرگ، از دست دادن اطلاعات، مشکلات اتصال و سایر مشکلات امنیتی را برطرف کند.

مایکروسافت در راستای تحقق این حرف، حتی عرضه‌ی بروز رسانی در تعطیلات سال نو را هم ممنوع کرده است.

دلیل این اقدام هم این است که کارمندان Redmond در تعطیلات سال نو به سر می‌برند و قادر به پاسخ گویی نخواهند بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها