تغییر صنعت خدمات مالی با هوش مصنوعی

0
237

در دهه گذشته هیچ صنعتی وجود نداشته که تحت تأثیر فناوری هوش مصنوعی قرار نگرفته باشد و صنعت خدمات مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، بخش مالی به دلیل اهداف خود برای رسیدن به حداکثر سود شهرت دارد؛ بنابراین، از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، از شناسایی تقلب گرفته، تا ارزیابی ریسک، بهبود رضایت مشتری، حسابداری و اتوماسیون معاملاتی و تجارت الگوریتمی، استفاده می‌کند.

خدمات مالی یک صنعت بزرگ با انبوهی از تحلیلگران و مدیران است، در نتیجه، افراد در این صنعت به دنبال هوش انسانی تقویت‌شده با استفاده از هوش مصنوعی هستند که منجر به کارایی بیشتر، کاهش هزینه‌ها برای مؤسسات بانکی و پیشنهادات بهتر به مصرف‌کنندگان می‌شود.

بر اساس گزارش OECD در مورد هوش مصنوعی در امور مالی، پیش بینی می‌شود که هزینه‌های جهانی این بخش در سال‌های 2020-24 دو برابر شده و در چهار سال از 50 میلیارد دلار به بیش از 110 میلیارد دلار افزایش یابد.

بر اساس یک مطالعه JPMorgan در سال 2020، بیش از 60 درصد از معاملات با ارزش بیش از 10 میلیون دلار با استفاده از الگوریتم‌ها انجام شده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود بازار معاملات الگوریتمی تا سال 2024 به 4 میلیارد دلار رشد کرده و حجم کل آن به 19 میلیارد دلار برسد.

البته در کنار فرصت‌های زیاد در این بخش هوش مصنوعی با چالش‌های متعددی مواجه است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی را تصور کنید که بر اساس جنسیت عمل می‌کند. سوگیری داده‌ها که منجر به تبعیض ناعادلانه می‌شود، مغایر با هدف مالی بانک‌ها و مؤسسات خواهد بود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها