تفاوت توربوشارژر با سوپرشارژر، کدام یک بهتر است ؟

0
446
تفاوت توربوشارژر با سوپرشارژر، کدام یک بهتر است ؟

توربوشارژر با سوپرشارژر را بسیاری افراد مشابه هم می دانند، این قطعات که در خودروهای مدرن و امروزی مورد استفاده قرار می گیرند تاثیر زیادی روی قدرت موتور خودرو ها دارند و به نوعی این موضوع باعث رواج توربوشارژر یا سوپرشارژر در خودروهای امروزی می شود.

در ابتدا قصد داریم به شباهت های این دو قطعه بپردازیم. توربوشارژر و سوپر شارژرها هوای ورودی به موتور را فشرده می کنند.مزیت این کار را باید اینگونه توصیف کرد که باعث می شود هوای بیشتری درون سیلند قرار گیرد. هوای بیشتر باعث می شود که سوخت بیشتری درون آن قرار گیرد.، از این رو از هر جرقه در هر سیلندر قدرت بیشتری تولید می شود.به طور کلی یک موتور توربو یا سوپر شارژر در مقایسه با موتور مشابه بدون شارژ قدرت بیشتری را تولید می کند و باعث می شود که اگر حجم پیشرانه کاهش پیدا کرد با این وجود بتوان قدرت آن را مطابق انتظار حفظ کرد.

توربوشارژر با سوپرشارژر را بسیاری افراد مشابه هم می دانند

تفاوت توربوشارژر با سوپرشارژر

پس از بررسی شباهت ها قصد داریم به مرور تفاوت های توربوچارجر و سوپرچارجر بپردازیم. مهم ترین تفاوت میان این دو قطعه را باید تامین انرژی مورد نیاز آن ها دانست، در نظر داشته باشید که سوپرشارژ ها به صورت مستقیم به موتور با استفاده از یک تسمه متصل می شوند با این وجود توربو شارژر ها شرایط خاصی دارند به نوعی که قدرت مورد نیاز خود را از گازهای اگزوز خودرو که از احتراق خودرو ایجاد می شوند به دست می آورند.

حال که تفاوت و شباهت ها را مرور کردیم باید بررسی کنیم که کدام یک برتر هستند، با توجه به صحبت های انجام شده باید توربوشارژر ها را برتر دانست زیرا گازهای خروجی از طریق اگزوز را مورد استفاده قرار می دهند اما آن ها مسیر خارج شدن دود را نیز می بندند و Back-Pressure ایجاد می کنند و باعث تاخیر در دورها پایین تر خودرو می شوند و به نوعی تنها در دورها بالا عملکرد خوبی دارند و همچنین صدای کمتری نیز تولید می کنند.

به طور کلی سوپرشارژ ها در دور موتور پایین نیز می تواند عملکرد بهترین ایجاد کند و از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه هستند و جالب اینکه قابلیت اطمینان بالاتری نیز دارند.در این میان توجه داشته باشید که با توجه به قیمت پایین تر نگهداری از آن نیز بسیار ساده تر و ارزان تر خواهد بود.

تفاوت توربوشارژر با سوپرشارژر

توربوشارژر با سوپرشارژر، کدام برتر هستند؟

دور موتور عامل تعیین کننده در مورد برتر بودن این دو قطعه است اما در نظر داشته باشید که برای انتخاب گزینه بهتر باید به نوع خودروی خود توجه کنید و نمی توان به طور قطع بیان کرد که یکی بر دیگری اولویت دارد و همواره بر این موضوع پافشاری داشت. با این وجود این روز ها شاهد استفاده از توربوچارجر ها هستیم زیرا خودرو سازان به دلیل تلاش برای کاهش آلودگی هوا حجم پیشرانه ها را کمتر کرده اند و این موضوع به حفظ قدرت خودروی شما کمک بسیار زیادی می کند.

توربوشارژر با سوپرشارژر، کدام برتر هستند؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها