تلاش اپل در صنعت خودرو کی به بار می‌نشیند؟

0
1210

کالاسودا – طبق پیش‌بینی‌های مینگ چی کو، تلاش نهایی اپل برای طراحی خودروهای جدید این شرکت بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد.

طبق گفته این تحلیلگر، این خودروها می‌توانند ستاره بعدی محصولات اپل باشند و صنعت خودروسازی را همانند ورود آیفون در سال ۲۰۰۷، تکان دهند. اساس پیش‌بینی مینگ چی کو بر این باور است که “نیازهای جایگزین زیادی در بخش خودرو وجود دارد که با پیشرفت‌های تکنولوژیک دوباره تعریف‌شده است”. تلاش اپل در این زمینه نیز همانند واقعیت افزوده این شرکت را جلوتر از دیگر همتایان خود قرار خواهد داد.

اپل مدت‌هاست که مشغول کار روی پروژه‌های مرتبط با ساخت خودرو است اما این شرکت جزییات زیادی از این فعالیت‌ها منتشر نکرده است. در پروژه‌های خودروسازی قبلی شرکت اپل، صدها کارمند با تخصص و تجارب زیاد در زمینه توسعه صنعت خودروسازی، مشغول به کار بوده‌اند و این شرکت حالا تصمیم گرفته است که تمرکز اصلی صنعت خودروسازی خود را به توسعه تکنولوژی خودروهای خودران منعطف کند. طبق قوانین برای راندن این خودروها حتما باید یک راننده دوره‌دیده نیز برای کنترل خودرو در مواقع بحرانی در خودرو حضورداشته باشد.

 کو همچنین در پیش‌بینی‌های خود یکپارچه‌سازی بهتری ازنظر سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و خدمات برای این سرویس نسبت به دیگر رقبای خود در صنعت الکترونیک را برای مصرف‌کنندگان پیش‌بینی می‌کند و اعلام کرده است که این سرویس جدید می‌تواند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای با ورود به بازار مالی بزرگ خودرو رشد کند.

اپل فعلا در مورد صحبت‌های کو نظری نداده است. پیش‌بینی این تحلیلگر در مقابل شایعه‌ای قرار می‌گیرد که اپل می‌خواهد نام پروژه خود را به نام پروژه تیتان تغییر دهد. هفته گذشته مهندس داگ‌ فیلد، پس از این‌که در تسلا در کنار باب منسفیلد کار می‌کرد  و نظارت بر پروژه تیتان را بر عهده داشت، به اپل بازگشت. این به‌ دنبال استخدام جیمو وایدو، مهندس ارشد سابق وایمو در ماه ژوئن به وقوع پیوست.

سایت رودشو با نگاه به آنچه که اپل در برنامه ماه مه سال آینده خود دارد، ناوگان شرکت خود را به ۵۵ وسیله نقلیه افزایش دهد. اپل در اواخر ماه جاری، به‌عنوان اولین شرکت آمریکایی است که به ارزش یک میلیارد دلاری رسید. باید در نظر داشت که وارد شدن به صنعت خودروسازی پیچیده و بسیار هزینه‌بر است. ولی اگر قرار باشد کسی از عهده آن برآید قطعا اپل یکی از آن‌ها خواهد بود.

پیشرفت این شرکت درزمینه تکنولوژی خودروهای خودران خود شگفت‌انگیز است اما فعلا در این صنعت، شرکت‌های خودروسازی عظیمی وجود دارند که در دنیا حرف اول را می‌زنند و شرکت اپل با آن‌ها فاصله زیادی دارد، اما احتمال می‌رود اگر اپل وارد صنعت خودرو شود، محصول این شرکت به‌عنوان ستاره جدید آن لقب خواهد گرفت و از ماشین این کمپانی استقبال بالایی صورت گیرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید