سامسونگ در توئیتی در مورد اسکن تلویزیون های هوشمندش هشدار داد

0
316
سامسونگ در توئیتی در مورد اسکن تلویزیون های هوشمندش هشدار داد

شرکت سامسونگ در توئیتی به کاربران خود اعلام کرده است که تلویزیون های هوشمند خود را هر چند هفته در مقابل هجوم بد افزارها اسکن کنند. اما چند ساعت بعد این توئیت را پاک کرد.

بد افزارها و هک دستگاه ها تبدیل به کابوسی برای شرکت های تولیدکننده تبدیل شده اند. به همین منظور آنها برای مجهز شدن در مقابل بدافزارها به کاربران پیشنهاد به روز شدن را می دهند. شاید فکر نکنیم که می توان به تلویزیون ها نفوذ کرد اما با اتصال تلویزیون ها به اینترنت این اتفاق نیز غیرممکن نیست.

اسکن تلویزیون های هوشمند سامسونگ

کمپانی سامسونگ الکترونیک که پر فروش ترین برند تلویزیون در جهان است، سیستم عامل اختصاصی خود با نام Tizen را در تلویزیون های تولید شده این شرکت نصب می کند. این شرکت از 3 لایه امنیتی در تلویزیون های جدید خود، خصوصا QLED استفاده می کند. سامسونگ به تازگی توصیه کرده است که دارندگان تلویزیون های QLED این شرکت در سراسر جهان، دست کم هر چند هفته یکبار تلویزیون های خود را اسکن کنند.اسکن تلویزیون های هوشمند سامسونگ

آسیب پذیری تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های هوشمند نیز ممکن است خیلی آسیب پذیر باشند که به چنین به روز رسانی های مکرر نیاز دارند و سامسونگ این مسئولیت را بر روی کاربران قرار داده است تا اینکه اسکن خودکار را اجرا کند. اخیرا سامسونگ از کاربران خود خواسته است که ماهی یکی دو بار تلویزیون های خود را اسکن کنند تا مطمئن شوند که بدافزاری وجود نداشته باشد. سامسونگ یک ویدئوی آموزشی نیز همراه این توئیت پست کرد.

سابقه سامسونگ در این مسئله

به نظر می رسد این اسکن مختص تلویزیون های QLED باشد. با این حال مشخص نیست که آیا توییت در پاسخ به یک تهدید خاص یا ویروس نوشته شده است. این اولین بار نیست که سامسونگ از ترس هک تلویزیون های هوشمند خود رنج می برد. در سال 2015، مشتریان زیادی از  سیاست حفظ حریم خصوصی تلویزیون هوشمند این شرکت شکایت کردند. اما سامسونگ این احتمال را رد کرد که هکرها از تلویزیون های هوشمند و سایز ابزارها برای نفوذ به داخل تلویزیون استفاده کرده اند.

مادامی که خانه های ما را با دستگاه های متصل شده تر پر می کنند، باید قبول کنیم که هر یک از آنها با آسیب پذیری های خاص خود ممکن است مواجه شوند، و ما ممکن است مجبور به انجام اسکن های بیشتر برای جلوگیری از ورود ویروس شویم تا بتوانیم امنیت خود را در خصوص حملات احتمالی حفظ کنیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها